Finsko 4 – Turku a Balt

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Evropa » Finsko » Finsko 4 – Turku a Balt

Pláž Saaronniemi

Noc v Turku byla opravdu horká a tropická. Finové mají důsledně zabezpečená okna a i když máme v pokoji obrovské okno, není jak vyvětrat. Otevřít jde jen nejmenší část, zbytek okna se dá otevřít pouze speciální kličkou, kterou nemáme. Dnes má být opět přes 31 stupňů.

Rozhodly jsme se dnešní den strávit u chladného Baltu. Není ani  jednoduché zjistit jak se na pláž dostaneme městskou dopravou.

Sportovní park v Turku

Tak nějaké info už Terka zjistila. Vyrážíme. Jdeme přes park na bus číslo 61. Podél lipové aleje z obou stran jsou obrovská sportoviště, haly, arény, dětské dopravní hřiště, park pro psy, voliéra pro zvířata, bazény, prostě vše, co kd sportování a k volnoaktivitám patří.

Busem přejedeme asi 10 minut na přestup dalším busem č. 8  směr Russialo. Na ostrově je mimo jiné i velké golfové hřiště. Na pláži jsme z centra asi za půl bodiny. Hned u zastávky je vila, kde si můžete dát kávu a velké parkoviště.

Ostrov Russialo

Pláž Saaronniemi

K pláži je to asi 160 metrů. Jsme u moře. Ani se tomu nechce věřit. Pláž je veliká, rozložená na obě strany i různě členitá, písečná i kamenitá. Jdeme zkusit vodu, je na chladný Balt překvapivě teplá a mně se zdá i málo slaná.

Jdeme na jednu  z části, kde se trochu schováme pod borovicový háj. Do vody chodíme buď z velkého mola nebo z pláže. Lidí přibývá.Kolem 17 hod máme slunce dost.

pláž Sarronniemi

Centrum Turku

Terka je i trochu spálená a tak jedeme zpět do centra, které je teď úplně rozpálené. Schováme se v klimatizovaném Hesburgru hned u autobusu. Dáme si skvělý finský burger i hranolky, nechybí ani vychlazená cola.

Arabské kadeřnictví

Bláznivý nápad (můj) vlezeme do arabského kadeřnictví a holičství. Svalnaťí chlapíci (ženský tam žádný nejsou) nechápou, co my dvě tam pohledáváme.Terka ani nehlesne a už je na řadě, šmik šmik a jsme venku. Mně se to líbí, hlava je ale Terky, tak snad se jí to líbí taky..

U řeky Aury

Jdeme centrem kolem řeky Aury, tady to žije. Lidé si užívají sobotního volna a teplého večera, sedí v kavárničkách, vinárničkách, na břehu i na lavičkách i zídkách.

V centru Turku

Všude je hodně plno a tak sehnat místo je dost nemožné. Jdeme přes most a znovu scházíme k řece. Tady to není tak luxusní, ale posezení u čepovaného (ne zrovna levného piva) je parádní.Vydržíme tady asi hodinu a pak se vydáváme přes sportovní park zpět  do našeho hostelu.

Na břehu Aury

Zítra hlásí opět vedro a tak i náš poslední den tady v Turku chceme strávit na pláži. Vynecháme i populární hrad i další zajímavosti, ve vedru a s batohama, je to asi nejlepší řešení.

Hrad v Turku

V noci se nedá spát, ráno když jdeme na bus se zatáhne a prší. Na pláži fičí vichr a my se balíme do všeho, co najdeme (předpověď byla ovšem jiná). Na moři se objevilo hodně surfařů a kitařů, ty si vichr nàramně užívali. Za 2 hodiny už zase svítí slunce a tak užíváme poslední chvíle u Baltu, u takového jak ho znám.

Pláž Sarronniemi

Busem č.8 zpět do centra a pak dálkovým autobusem jedeme zpět do Jyvaskyly.

Turku a jeho známé ostrovy Archipela navštívime určitě někdy v budoucnu!