Finsko 3 – Turku

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Evropa » Finsko » Finsko 3 – Turku

Busem do Turku

Ráno si přichystám vše do batohu, plavky, sváču a pití, plavky a těším se na malou vyjížďku na kole. Jen vylezu ven začne pěknej slejvák. Pro přírodu po těch vedrech asi fajn, já teda uléhám znovu do postele.
Dnes jsme naplánovaly s Terkou náhradní plán. Nemáme ani auto ani Sárku a tak zítra vyrazíme do finského města Turku. Zaplatily jsme 2 noci v hostelu a máme koupenou jízdenku na zítra na autobus do tohoto města.

Turku  je finské město a přístav v jihozápadním Finsku.  Město bylo založeno koncem 13. století při ústí řeky Aury do Baltského moře, 150 km západně od Helsinek. Do roku 1812 bylo správním centrem Finska.

Vaajakoski

Vaajakoski, kde Terezka bydlí, je  čtvrť v   okrese Jyväskylä. Nachází se sedm kilometrů od centra města na severním konci jezera Päijänne, kde je ohraničeno Jyskä na západě, Sulunperä a Kaunisharju na severu, Tölskä na západě a Haapaniemi na jih.

Dnešní odpoledne jsme šly nakupovat nějaké potřebné věci do obchodu,takové finské OBI. Já ješt2 večer sedla na kolo (no kolo?) a jela se vykoupat k jezeru tady kousek,  k malému jezeru Asmalampi.

Asmalampi

Máme sbaleno, za  chvíli nám jede bus do Turku. Cesta by měla trvat asi 4 hodiny.

Busem do Turku

Autobus odjíždí v 11.35 z Jyvaskyly. Na nádraží nás veze Niko. Řidič kontroluje jízdenky a žádá nás,aby jsme měly roušku.Jso povinné (doporučené) hlavně na dálkových trasách.Autobus je ze 3/4 plný, ažna pár vyjímek mají roušku nasazenou všichni.Do Turku je to více jak 4 hodiny.

Přijíždíme na autobisové nádraží v Turku.Jen kdyby to vedro nebylo! K našemu ubytování by měl jet bus číslo 60. Ale odkud? Babo raď! Nádraží se asi opravuje a je zavřené.

Autobusové nádraží v Turku

Autobus nás veze do moderní studentské a sportovní čtvrti do našeho ubytování: Guesthouse Kupittaa. SMS nám přijde kóď a klíč si vyzvedáváme po zadání kódu ze schránky. Z okna máme výhled na starou továrnu s komínem i na moderní budovy,  na zahradu, kde jsou stoly a lavice, místa na grilování.

Guesthouse Kupittaa -výhled z okna

Rychlá sprcha a pak se vracíme do centra Turku. Obdivujeme nádhernou moderní architekturu v naší čtvrti.

Modern

Jdeme do centra,kde dojdeme až ke krásné katedrále.

Katedrála

Cathedral Turku (Finsky: Turun tuomiokirkko, Sw Åbo Domkyrka) je jediná středověká katedrála ve Finsku.

Na nábřeží před katedrálou je velmi živo. Lidé si užívají pátečního a prázxninového večera. Hraje tu i živá hudba.

Před katedrálou u řeky

Jsme po celém dni dost utahané a hladové.Cestou jsme si vyhlédly indickou restauraci a tak užmíříme právě sem. Delhi Darbar.Je tu dost plno.Objednáme si jídlo. Přinesli nám indické menu, které bylo vynikající, ale to množství bylo nad naše síly.

Indická restUrace Delhi Darbar

Domů se už ploužíme. Terka usíná během 5. minut a já usnu za chvíli.