Kefalonie 9 – nejkrásnější pláže

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Evropa » Řecko » Kefalonie » Kefalonie 9 – nejkrásnější pláže

Ammos, Petani, Palko a Mania

Počasí hlásí krásné a tak dnes máme „plážový“ den.

První zastávkou je pláž Mania, k pláži jen dojedeme a pokračujeme dále.

pláž Mania

Malá divoká pláž Palko

Auto necháváme nahoře  před posledním domem, dolů scházíme asi 500 metrů pěšky. Je ráno a na pláži jsme samy,  rodina s dětmi přichází asi o hodinu později, to už začíná být docela velký úpal. Vykoupané se vracíme k autu a pokračujeme do městečka, kde si dáme kávu se zmrzlinou.

pláž Palko

Ladokolla Stin Plagie

Míříme na pláž Petani, cestou, ale ještě zastavujeme v taverně Ladokolla Stin Plagie, hospoda s krásnou atmosférou, pravou domácí kuchyní a úžasným výhledem, kde si dáme dobrý oběd.

Petani

Na pláž Petani přijíždíme strmými serpentinami  asi ve 14.30. Chvíli nám trvá než zaparkujem.  Pláž vypadá moc pěkně, je tu zázemí i dost lidí. Jsou  tu  2 restaurace, občerstvení, lehátka,  toalety i sprchy. My jdeme na méně frekventované místo ke skalám. Voda je skvělá, moře průzračné a vstup do vody  po jemných bílých kamínkách pohodlný a rychlý do hloubky. Koupání tady je luxusní a nám se tady moc líbí. Pláž se nachází v zátoce na úpatí hadí hory,  na poloostrově Paliki, 20 km západně od Argostoli.

pláž Petani

Pláž Ammos

Jako poslední cíl je dnes pláž Ammos. Na tuhle známou pláž, jednu z nejkrásnějších na Kefalonii,  jedeme na doporučení mladého páru, který vedle nás bydlí. Navigace nás dovede  až do míst, kde zaparkujeme vedle stojících aut. Autem se dostaneme až na štěrkovou cestu, odtud jdeme pak pěšky asi 1 km. Cestou máme nádherné výhledy na oceán. Jsme nad pláží, už seshora je na pláž Ammos  úžasný pohled.

pláž Ammos

Na pláž je možno jít pouze na vlastní nebezpečí!!! Pokud nemáte pevné boty a bojíte se výšek, na pláž nechoďte. Začátek cesty je celkem pohodový, jsou zde i schody, asi v půlce se cesta mění na trochu ferratový sestup. Po zemětřesení se části schodiště (2014) zřítily a tak cesta je  trochu  náročnější. Jsou zde naštěstí lana, kterých je dobré se držet, a s opatrností to jde dobře. Zvládly jsme to. Jsme na divoké pláži dlouhé asi 700 metrů, obklopené obrovskými útesy. S námi tu je pouze jeden mladý pár, jinak jsme tu samy. Vlny jsou dost divoké, ale nakonec se odhodláme a do vody jdeme,  ten pocit je nepopsatelný. Jsme opatrné, je tu velká hloubka a mohly by tu být i nebezpečné proudy.

Máme štěstí, že jsme tady před západem slunce a popravdě je tu tak krásně, že se nám odtud ani nechce. Ale lézt po tmě po skále nechceme a tak se s touto přenádhernou pláží  /pro mě nejkrásnejší na Kefalonii/ musíme rozloučit. Nahoru to jde celkem rychle a tak ještě stihneme zamávat slunci, které se ztrácí rychle za obzorem.