Kefalonie 9 – nejkrásnější pláže – divoká pláž Eleni

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Evropa » Řecko » Kefalonie » Kefalonie 9 – nejkrásnější pláže – divoká pláž Eleni

Vouti, Myrtos, Eleni

Vyrážíme kolem  9. hodiny. První zastávkou je „pláž“ kousek za restaurací 3 Umbrells, na silnici podél moře, poblíž Livadi, (silnice do Lixouri).

pláž vedle 3 Ubrellas

Ze silnice místo vypadá lákavě, ale tohle místo spíš slouží jako místo na toaletu. Voda je mělká a špinavá. Sedáme do auta a serpentinami vyjíždíme do kopců s parádními výhledy. Naším prvním cílem je pláž Vouti.

Vouti beach

Vouti Bech

Pláž se nachází v zálivu pod vesnicí Zola. Sjíždíme po úzké silnici   Máme štěstí je dopoledne a turistů  zatím moc není, parkujeme na silnici nad pláží. Místa je zatím dost a neplatí se. Scházíme přes plážový bar po schodech na nádhernou členitou oblázkovou pláž s tyrkysovou a křišťálově čistou  vodou.  Volíme až zadní část pláže, pro nás nudistickou část. Nad námi je skála.  Koupání i šnorchlování je tady báječné. Před sluncem se nedá schovat, my měly stan. Občerstvit jsme se šly do baru, kde je moc dobrá kuchyně a jsou zde i toalety.

Po poledni už bylo slunce hodně intenzivní a tak jsme pokračovaly dále? Míjíme pláž. Možná Kiriaki, soudíme tak podle Kafé Kiriaki, které je kousek od pláže. Původně jsme se chtěly vykoupat, ale nechce se nám na tu chvilku platit docela vysoké parkovné a tak pokračujeme dále. Městečko Assos a jeho hrad i pláže už jsme navštívily a tak jenom z vyhlídky obdivujeme krásnou pláž Myrtos, ke které není tak jednoduché se dostat.

Vouti beach

Myrtos Beach

Myrtos se rozprostírá mezi úpatími dvou hor – Agia Dynati a Kalon Oros. Půlkilometrová přírodní pláž Myrtos byla opakovaně vyhlášena nejkrásnější v celém Řecku, často je v seznamu nejkrásnějších pláží světa. Pláž svojí atraktivitou láká filmaře. Natáčel se zde například britsko-americko-francouzský dramatický film Mandolína kapitána Corelliho s Nicolasem Cagem a Penélope Cruzovou v hlavní roli. Přírodní zvláštností je zajímavě tvarovaná jeskyně na levém okraji pláže. Je zde skvělé místo pro šnorchlování a je možné si užívat vodní sporty jako je windsurfing nebo kiting. Nejen z  nadhledu je pláž opravdu krásná.

pláž Myrto

Eleni Beach

My jsme zvolily  nakonec jinou, mnohem menší a divokou pláž, hodně zajímavou, romantickou a nudistickou Eleni. Už jízda sem byla obrovským zážitkem a dobrodružstvím. Sešup z kopce a výhledy pro toho, kdo neřídí, jsou famózní. Serpentinami se dostanete až téměř k pláži. Naše štěstí bylo, že při naší návštěvě bylo nejenom dostatek místa na miniparkovišťátku, ale i na pláži jsme byli spolu s jedním rybářem úplně samy.

Pláž Eleni

S rybářem jsme chvíli sdílely radost z jeho úlovku,  ten pak sedl na motorku a my až do západu tady zůstaly úplně samy. Nádhera, koupání v průzračném moři  s posezením v malých jeskyňkách pod převisy skal. Unešené krásou zapadajícího slunce, s pohledy na další pláž Petani, jsme ani nezaregistrovaly, že je tma a cesta zpět tak báječná nebude.

Trochu jsme pak zabloudily, a tak cesta „domů“ trvala až do hodně pozdních nočních hodin. I tak výlet stál opravdu za to !