Kolem Vltavy se psem – Hradištko

Domů » Všechny destinace » Česká republika » Středočeský kraj » Kolem Vltavy se psem – Hradištko

PR Kobylí draha

Přejedeme Štěchovický most, odbočíme vpravo, parkujeme o kus dál na parkovišti, které je u stezky. Na tenhle výlet se moc těšíme, byli jsme tady před dvěma roky. S pejsky Ronjou a Doctorem dojdeme po necelých 2km chůze až k přehradě Štěchovice. Lidí je málo, je doba oběda. Za přehradou nezahneme po turistické stezce doleva, ale pokračujeme podél řeky.

PR kobylí draha , Štěchovi

Jdeme lesem kolem chat, pod námi je řeka, na ní místy malá mola, vytažené loďky i několik rybářů, Máme štěstí, že svítí sluníčko.

Hlavně nenápadně

V místech, kde je to k řece coby kamenem dohodil, se hafani jdou napít do řeky. Je jasný, že Doctor nezůstane jen u pití. Nejdřív namočí přední, pak zadní tlapky a pak se položí břichem na hladinu. A když už je tady tak si samozřejmě udělá pár tempíče, hlavně nenápadně! Ronja odolává, ale nakonec tam hupsne taky.

PR kobylí draha , Štěchovi

Pokračujeme dále ke skaliskám, odkud jsou i pěkné výhledy na řeku a protější břeh, kde se nachází stezka Svatojánské proudy. Docela teplé počasí vylákalo i mladý pár projet se na kajaku.

Pokračujeme až do míst, kde to je schůdné pak se otáčíme zpět. Na stezce u přehrady už je více živo. My se vracíme zpět k autu a pak domů

Ušli jsme příjemných 7 km.

PR Kobylí draha

Přírodní rezervace Kobylí dráha byla vyhlášena roku 1989. Rezervace se rozprostírá u obce Hradištko podél břehu štěchovické přehrady. Záměrem přírodní ochrany jsou zakrslé a suťové Doubravy, skalní stepi a habřiny. Samotné území v rezervaci je tvořeno z velké části kaňonovitým srázem.

Skaliska, která tvoří část přírodní rezervace, byla původně vyšší, než je tomu dnes. Jejich výška ale byla zmenšena stavbou a následným napuštěním vodní nádrže Štěchovice.

Skály, které jsou obnaženy na stěnách kaňonu Vltavy, jsou tvořeny proterozoickými sopečnými horninami jílovského pásma. Jedná se převážně o metabazity, ale místy se nacházejí i horniny s vyšším obsahem oxidu křemičitého. V některých částech chráněného území se vyskytuje kamenné moře.

PR kobylí draha , Štěchovi

Hradišťko pod Medníkem se nachází ve Středočeském kraji, okres Praha –západ.