Lübben – Brána Spreewaldu

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Evropa » Německo » Lübben – Brána Spreewaldu

Ostrov Schlossinsel

Vracíme se z Berlína zpět do Prahy a po cestě si chceme udělat ještě krátký výlet. Laura nám radí město Lübben, které je kromě nakládané zeleniny (hlavně okurek) vyhlášené také spletitými vodními kanály.

Lübben

Nově založený, 6. hektarový zámecký ostrov,  v lázeňském  městě Lübben, který obtéká řeka Spréva, spojuje spreewaldskou přírodu, sport a kulturu. Nachází se uprostřed města, v oblasti močálů a podmáčených luk . Zelené  letovisko ,  bezbariérové klikatící se turistické stezky a zajímavé části jako labyrint, zvuková zahrada nebo vodní hřiště lákají k procházkám a lenošení. Místo je oázou pro mladé i staré, je příjemné pro posezení  i aktivní  odpočinek.

Vodní hřiště

Oblíbená a kreativní část s umělým vodopádem  a s kluzavkou, nechybí dřevěné vory, potůčky a vodní toky s plavebními komorami i malým bagrem. Během naší návštěvy si tu hrají děti i dospělí.

Procházka parkem

Parkujeme u zámečku a procházíme skoro celý park. Nejdéle se zastavujeme u vodního hřiště, kde si plním svůj dětský sen a lopatou bagru nabírám písek. Ač je restaurace plná a moc se nám líbí myšlenka poobědvat na loďce, která proplouvá parkem, nakonec jen vůni míjíme a pokračujeme dál. Přírodní koupání je bohužel z hygienických důvodů zavřené (nejspíš sinice), a tak jdeme ještě dál podél kanálu a pak míříme do centra pro něco k snědku.

Nakládané okurky

K oblasti neodmyslitelně patří spreewaldské okurky. Okurky, ale i jiná zelenina nakládaná na mnoho způsobů. Speciality z okurek  nabízejí obchůdky i restaurace. I my jsme neodolali a odvezli si domů. Nenechali jsme se ale zlákat na zbytečně předražené v turistickém centru ve stáncích v parku. Zavařené sklenice kupujeme v malých potravinách u moc milé paní. Ochutnávku si pak kupujeme na náměstí na trzích, kde prodávají převážně ovoce a zeleninu. Pro cyklisty je určitě zajímavá Okurková cyklostezka, která je vedená přes malebná městečka a vesničky. Ač jsme prošli okolo všech restaurací na náměstí, nějak jsme na nic nedostali chuť, a tak se vracíme k autu a opouštíme Lübben. Jídlo si nakonec kupujeme v supermarketu, kde nakupuji i něco málo domů.

Trh Lübben

Celá lesnatá oblast Spreewaldu je bohatá na říční přirozené i umělé kanály v délce 970 km. Oblast byla prohlášena biosférickou rezervací UNESCO.  Rozkládá se jihovýchodně od Berlína v Dolní Lužici v Německu v Braniborsku. Nachází se zde  přibližně 18 000 živočišných a rostlinných druhů.