Ostaš

Ostaš – stolová hora

Je brzké nedělní ráno, tma a nevlídno. Napůl malátní jdeme na domluvenou snídani.  Hotelmamá nám s úsměvem oznamuje, že venku je – 5 stupňů. Hm , tak to se fakt těším , ještě jsem se od včerejší mrazivé celodenní procházky nezahřála…Snídaně teda nestojí za nic a včerejší dvě vařená vejce se snížila na jedno  a tak se cpeme  aspoň dobrou salátovkou a zapíjíme Pickwikem. Mlhy,  na které jsme se těšili, nejsou. A tak vyrážíme směr  stolová hora – Ostaš. Mineme odbočku a chvíli ještě bloudíme, ale nakonec přijíždíme k sympatickému kempu . Já bych nejraději zalezla do boudy ke krbu a dala si čaj s rumem…

stolová hora Ostaš

Ale přijeli jsme fotografovat a tak vzhůru na vyhlídky. Po 200  metrech přicházíme k zákazu vstupu do lesa . Kdo tohle vymyslel ? Honza obchází ceduli a pokračuje dál. Před námi jsou pokácené stromy , větve a cesta je neprůchodná!! Nadcházíme nad spadanými stromy a hledáme nejlepší cestu vzhůru. Už první průhledy dávají tušit, že pohledy do krajiny budou zajímavé. Dokonce i té mlhy , i když poskrovnu, se nám dostává. A tak postupně obdivujeme na třech po sobě jdoucích vyhlídkách, se jmény Cikánka, Krtečkova vyhlídka, Frýdlantská skála, krásné probouzející se ráno. Na radu místních, které v lese potkáváme,  scházíme zkratkou zpět kolem skalního bludiště do kempu. Upravená chatová osada s příjemnou hospůdkou nás mile překvapí a tak díky usměvavé a ochotné dívčině  dostáváme výbornou bramboračku i luxusní kafíčko. Na velké obrazovce právě začíná světové finále ragby mezi Novým Zélandem a Francií  . Nejsem obdivovatelem ani fanouškem ragby , ale úvodní bojový tanec Novozélanďanů Haka mě teda dostal . Chlapi jak hory, energie kterou mohou rozdávat, radost a síla. Bože to je nádhera!!  Ač neradi, ale balíme své  saky paky a vyrážíme za dalším cílem dnešního dne a to je Kočičí hrad.

Stolová hora s nadm. výškou 700 m n.m. o velikosti 500 x 400m je obehnána skalními útvary vysokými až 40 m.

Východ  stolové hory tvoří Horní labyrint s různě pojmenovanými útvary – Medvědi, Zbrojnoš, Mohyla smrti , Žába..100m pod horní částí je Dolní labyrint – Kočičí skály.

Stolová Hora se nachází asi 5 km od Police nad Metují.