Rakousko – prodloužený víkend v Alpách 1

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Evropa » Rakousko » Rakousko – prodloužený víkend v Alpách 1

Hallstattské jezero

Vidina „holčičího“ horského výletu se stala skutečností.  Vyrážíme navečer ve čtvrtek  já, Ajka a Majda. Co na tom, že hlásí na víkend hodně deště a bouřek. Vždyť to tak většinou není a tak musíme doufat, že se meteorologové  i tentokrát do předpovědi netrefí. Míříme do oblasti kolem středního Rakouska, k městečku Hallstatt.

Co se týče opatření kovid, jsme použily roušky v autobuse  v lanovce a na benzínové pumpě.

Hallsttat

Už za hranicemi s Rakouskem začíná pršet, uklidňujeme se, že ráno bude sluníčko! Na jedné z benzínek, která už je zavřená, v suchu připravujeme  spaní v našem bydlíku /dodávce/.  Je kolem půl noci, když přijíždíme do Hallstattu k jezeru Hallstatter see. Jsme asi v půli jezera, na jednom z parkovišť je otevřená brána a tak parkujeme pod vysokými stromy. Někde pod námi je jezero, ale v tom slejváku není nic vidět. Na parkovišti stojí asi 5 aut. Je zde i otevřená toaleta, dáme si sklenku vína, vyčistíme zuby a hurá do hajan.

Hallstätter See

Noc je dost krutá,  déšť až do ranních hodin neustává bubnuje na střechu takovou silou, že se nedá spát. Možná to znásobují ještě kapky přefiltrované přes koruny stromů nad námi. Je ráno, sluníčko nikde, tak ještě uléháme a čekáme na zázrak. V 8 hodin přestává pršet a my tušíme někde za mraky i vytoužené paprsky. Uklízíme ležení a stavíme v bydlíku stoleček a židličky. U jezera je už pár lidí /Češi, co spali také v autě a pod celtou/.

Pomalu vystupují z mraků a mlhy horské panorama nad jezerem. Voda vypadá krásná a čistá, ponořím ruku do vody a zdá se docela teplá. Holky, to musíme vyzkoušet!. Bereme ručníky né plavky, protože by jsme je neměly jak usušit a k údivu kolemjdoucích se vrháme do vody. Nejdříve brr… ale za chvíli velká paráda. Po skvělé koupeli se balíme do teplých oblečků SKHOOP a SN NATURAL/ a děláme si parádní snídani, kterou zakončujeme kávičkou a meruňkovým šátečkem od Majdiny maminky. Počasí je teď na hraně, ale snad bude hezky. Cestou kupujeme v Obertraunu ještě nějaké zásoby, v informačním centru si bereme mapu a míříme na parkoviště pod lanovkou, kde necháme auto až do návratu z cesty do hor.

Od parkoviště jedem busem /2,1 EUR/ až k lanovce  Dachstein Krippenstein. Odtud jdeme procházkou malebným a městečkem, obdivujeme krásné chalupy a úžasné zahrady u nich. Jdeme kolem další lanovky /zubačka/, která  vás sveze k nejstarším solným dolům na světě /3000let/ s úžasným  výhledem na Hallstatt, jezero i hory.

busem do Hallsttatu / oblečení Skhoop a SN/

Pokračujeme ještě dále a odtud  se vydáváme na náš první výlet na Wiesberghaus.

Hallstätter See

Jezero se nachází v nadmořské výšce  508 metrů, u malebného /a turistického/ městečka, známém svou těžbou soli od pravěku,  zapsaného  do světovému dědictví UNESCO.  Celá oblast se nazývá Solná komora /Salzkammergu/. Je tu několik nádherných jezer ohraničených vysokými vápencovými hřebeny. Jezero samotné je oblíbeným místem  na koupání, je zde ráj pro rybáře i  potápěče.  Vodní plocha je přibližně 8,55 km2 (3,30 km2) a jeho maximální hloubka je 125 metrů. Je 5,9 km dlouhé, až 2,3 široké.