Rakousko – vodopády Wasserlochklamm Palfau

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Evropa » Rakousko » Rakousko – vodopády Wasserlochklamm Palfau

Nejkrásnější vodopády na řece Salze

Než dorazí „naši“ vodáci máme trochu času a tak vyrážíme na oblíbené a turisty i vodáky hojně navštěvované,  asi nejkrásnější  vápencové vodopády Wasserlochklamm. Zatím nám vychází i počasí, tak co více si přát? Parkujeme na přilehlém parkovišti, které je nyní o víkendu zcela zaplněné. Kupujeme vstupenku a po visutém mostě – Hängebrücke – se vydáváme za vodopády. Pod mostem, na protékající řece Salze, pozorujeme vodáky.

Pět vodopádů Wasserlochklamm

Po pěšině  vinoucí se chvíli nad řekou  a  lesem pak vstupujeme do soutěsky a  postupně se dostáváme  k dřevěným schodištím a mostům, které se táhnou a klikatí mezi skalisky. Postupně se před námi objevují vodopády, první padající z výšky 22 metrů, dále procházíme úzkým Cynyonem, kde je další 24. metrový  vodopád. Za třetím, 28. metrovým vodopádem, se nachází největší, 39. metrový  široký a krásný vodopád, nad ním pak poslední pátý 3. metrový vodopád. Celá stezka je dlouhá 900 metrů a má 325 metrové převýšení.

Rády by jsme vystoupaly kolem vodopádů až na vyhlídku Waterhole ale kvůli nedostatku  času nestíháme, volají nám „naši“ vodáci  ze Zažij vodu, že za chvíli budou pod visutým mostem a tak se vracíme.

Palfauer Wasserlochklamm

V roce 1985 vedly první kroky k rozhodnutí vybudovat stabilní a snadnou lezeckou dřevěnou stezku, která umožní turistům zpřístupnit tajemné vodopády v kaňonu.

Tuny dřeva  byly přepravovány, hoblovány, kladeny a smontovány po dobu sedmi dlouhých let, než mohla být stezka 14. května 1994 v okrese Palau zpřístupněna veřejnosti.

Otevírací doba ArenaSalza & Wasserlochklamm Od 12. dubna do 31. října denně od 9:00 – v letních prázdninách denně od 8:00 hodin

Trasa není schůdná pro vozíčkáře a kočárky. Děti v doporodu dospělých cestu s opatrností zvládnou.

Visutý most Hängebrücke

Jsme zpět na mostě , ještě to nějakou dobu trvá, když pod námi na řece objevujeme známe kajaky a lodě. Zastavují ještě u skokánku do řekya pak pokračují dále do Palfa, kde je později nabereme do auta.

Restaurace Wasserlochschenke

My ještě máme čas  a tak jdeme zkusit vyhlášenou restauraci Wasserlochschenke. Restaurace  se skvělou kuchyní je známá hlavně pečenými bramborami na mnoho způsobů. Sedíme přímo nad visutým mostem a s pohledem na Salzu.  Dáváme si pečenou bramboru s plátky pstruha. Je to skvělé!

Restauraci navštěvují nejen turisté, ale láká to sem  i řadu lidí, kteří hledají další kulinářské dobrodružství. Jsou dny, kdy tady potkáte  cyklisty, kajakáře, raftaře a potápěče, spolu s poutníky a turisty, kteří si pochutnávají na lahůdkách na břehu řeky Salzy.