Rakousko – prodloužený víkend v Alpách 2

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Evropa » Rakousko » Rakousko – prodloužený víkend v Alpách 2

Výstup na Wiesberghaus

Ani se nechce věřit, že začíná svítit slunce a chvílemi se nad námi objevují  vysoká skaliska. Jdeme krásnou přírodou, nikde nikdo. Kolem nás borůvky a lesní jahůdky. Já se z batohem ani neohnu, Majda nám dává každou chvíli sladké voňavé lesní plody.  Ó, my se máme, jahůdky přímo do pusy!

Cesta na Weisberghaus

Jsme u cedule Weisberghaus – 5,5 hodiny,  převýšení 1500 metrů. Jdeme na jednu z nejkrásnějších a nejpohodlnějších chat a výchozí bod pro horské túry kolem vrcholů Dachstein a Dachstein. Chata  Wiesberghaus  je v nadmořské výšce 1884 m. Rovnou holkám říkám, že já to půjdu nejméně jednou tolik. Prý času dost, a tak vyrážíme aniž by jsme tušily, co nás v těch horách čeká. Cesta je místy hodně promáčená po noční průtrži.

Krásnou krajinu střídají vodopády, šťavnatě zelené i  kvetoucí rostliny, čistý vzduch.  Na jedné z vyhlídek si dáme skvělou sváču i pivko, které máme v batohu. Pokračujeme dále, trochu se zatahuje. Až když hodně zahřmí je jasné, že začne slejvák.

Kousek před námi je sice posed, ale  nahoru to máme ještě pořádný kus a tak doufáme, že chajda, která by měla být o 200 výškových metrů výše nám zabezpečí ochranu. Začíná boj o závod, aby nás buřina a déšť úplně nepohltily. Ajka mi bere batoh  /děkujuuuuu/  a my jdeme co nejrychleji vzhůru. Déšť se mění v ledovou masáž a kroupy nás šlehají do tváří i hlavy. Jestli se ty kroupy zvětší tak nás uledujou, není se kam schovat. Chata už je vidět, představa, že se schováme do sucha a tepla je ihned zapomenuta. Je zavřeno! 1m2 veliký vstup ze schody je trochu přístupný. Nasoukáme se dovnitř, je  nám kosa… házíme na sebe spacák a Ajčiny oblečky Skhoop – péřovky, teplé podkolenky, mikiny.

bouřka v horách

To vše zaléváme rumem z placatice, kterou má Majda. Déšť neustává a tak dvě hodiny  přežíváme, šťastné, že jsme aspoň trochu v suchu. Nikam není  vidět, zdá se že trochu přestává, musíme vyrazit, čeká nás ještě nějakých 500 metrů převýšení a za chvíli se bude stmívat.

Ubytování nemáme rezervované a tak doufáme, že to klapne! Není vidět moc, ale ty azalkové zahrady s kapradím  a dalšími rostlinami, to je ráj. Úžasné. Čvachtá nám v botech /teda mě určitě/, zima mi už není, tak snad to udýchám. Ajka mi opět bere batoh a  já s vyplazeným jazykem nakonec dojdu až do chaty. Vítají nás krásní 3 psi, které tam má „ustájené“ jedem z návštěvníků chaty.

Cesta na Weisberghaus

Weisberghaus

Máme štěstí dostáváme svůj pokoj, je sice dražší, ale kvůli koronaviru musíme být oddělené. Jsme v prvním patře, z okna není nic vidět, opět leje. Jdeme do hospůdky a tady je teplíčko, voní tu samé dobroty. Pivo si na žízeň opravdu zasloužíme, k tomu polévku s tím jejich knedlem, špecle, salát i štrúdl. Nacpu se k prasknutí a po půl hodině je mi zle a tak jdu raději do hajan. Holky ještě poslouchají  písně, majitel hraje na kytaru a všem je tady báječně.

Zítřek naplánujeme až ráno, počasí nám nepřeje.

Wiesberghaus

Wiesberghaus je chata naturfreunde Oberösterreich a nachází se uprostřed oblasti Dachstein v nadmořské výšce 1 884 m. V zimě je Wiesberghaus ideální základnou pro výlety na sněžnicích, lyžařské túry a různé kurzy. Prostorná chata nabízí celkem 80 lůžek s dobře udržovanými toaletami a v případě potřeby i přepravu zavazadel s lanovkou na materiál (vyžaduje se telefonická nebo písemná rezervace).