Rakousko v létě – Hallstatt

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Evropa » Rakousko » Rakousko v létě – Hallstatt

Kolem jezera Hallstatt na kole

První noc u Hallstattského jezera. V noci je všude absolutní klid. Pro snídani zajedu na kole do zdešího supermarketu. Po snídaní se rozhodujeme, že kempu dáme vale a přemisťujeme se jen o nějaké 3 km dále na soukromé parkoviště přímo u jezera. Stát tady můžeme 24 hodin /za 16 EUR/, Trochu máme strach při vjezdu, zda podjedeme s naší dodávkou bránu. Na centimetry se zadaří! U parkoviště jsou  toalety /jak zjistíme v noci, tak za drobné, které nemáme, haha/. Přes velkou louku, kde jsou rozmístěné dřevěné stoly s lavicemi, je hned vstup do jezera. Ještě rychlá ranní koupačka a pak už vyrážíme na dnešní „cyklistický“ výlet kolem jezera.

ranní koupačka

Začínáme v Starém Hallstattu, v kouzelném, městečku mezi horami, kopírující jezero. Hallstatt, město v Solné komoře v Rakousku. Společně s pohořím Dachstein a Solnou komorou patří ke Světovému dědictví UNESCO.

Starý Hallstatt

Kostel Nanebevzetí Panny Marie

Projdeme si město i vystoupáme k nejvýznamnější památce města Hallstatt, k farnímu  hřbitovnímu mariánskému kostelu – Pfarrkirche Mariä Himmelfahrt/UNESCO/.  Kostel, který je znám i pod pojmenováním Maria am Berg, tedy Panna Marie na vršku.

V kostele se nachází velmi ceněný  mariánský oltář (Marienaltar), dále pak  tzv. Knappenaltar – oltář horníků, křídlový pozdně gotický oltář, pocházející z období okolo roku 1450.

Za mínku jistě stojí i krásný hřbitov, náležející ke kostelu, kde se nachází také gotická kaple Archanděla Michaela z roku 1313.  Součástí kaple je slavná kostnice.

Obloha je zatažená a tak jen doufáme, že nezmokneme, Pokračujeme dále za město, vystoupáme na hlavní silnici, poté opět sjíždíme ne cestu, kopírující jezero. Přejíždíme most a v  malé obci zastavujeme v restauraci, kde nabízejí oběd formou bufetu, za příjemných 14,9 UUR. Bonusem je, že servírka mluví slovensky.

Pokračujeme kolem jezera do míst , kde se nachází pláž se zázemím a po přejetí dřevěného můstku objevujeme i úžasnou nuda pláž. Na dřevěném molu se vyhříváme a užíváme koupání v nádherném jezeře. Jsme tu samy. Je to tady tak krásné, že se nám ani nechce dále. Pokračujeme.

Nuda pláž Hallstatt

Další zastávkou je restaurace na břehu jezera Seeraunzn, kam nás přilákala upoutávka na zmrzlinu. Hospoda praská ve švech a tak jsme rády, že se nakonec uvolní jeden venkovní stoleček s výhledem na jezero. Hlad nemáme, ale když vidíme  pstruha na talíři, neodoláme. Opravdu luxusní, k tomu dobré vínko a navrch zmrzlina, asi na ta kola ani nevlezeme. Ještě další stoupák do kopců, pak už sjíždíme na „naši“ stranu jezera, koupání na nuda pláži č, 2 a pak už jsme na parkovišti.

jezero Hallsatt

Celý okruh měří cca 25 km. Nádherné scenérie jezera a hor, obohacené cestou lesem a na zavěšené lávce,  nás provázely téměř celou cestu. K tomu nezapomenutelné plážičky s úžasným koupáním.  Cesta se dá i zkrátit a  je možné jet zpátky lodí).  Cyklostezka je určena všem cyklistickým nadšencům /když jsme to zvládla já/, tak si myslím zvládne každý.

Nuda pláž Hallstatt

Na parkovišti jsme večer samy, dáme si něco dobrého a k tomu sklenku prosecca, a ten výhled…!