Rusko 3 – PUŠKIN

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Evropa » Rusko » Rusko 3 – PUŠKIN

Kateřinský palác

Metrem jedeme na konečnou stanici Kupchina. Odtud  autobusem č. 286 do městečka Puškin,   do ruského města jižně od Petrohradu. Lístek za 45 rublů  platíme  v buse u řidiče. Puškin je znám komplexem parků a paláců Carskoje Selo, kdysi domov romanovské císařské rodiny.

Uvnitř upravených zahrad stojí barokní Kateřinský palác se zdobenými salóny, tanečním sálem,  komnatou, kde stěny jsou obložené jantary. Palác nese jméno Kateřiny I, manželky cara  Petra  I. Velikého. Na její popud byl palác postaven v roce 1717.

Zastávka je necelých deset minut od paláce. Vstupujeme do paláce, zakupujeme vstupenku /800 rublů/, dostáváme na boty návleky. Jednotlivé skupiny s určeným počtem návštěvníků, , kteří čekají venku, jsou postupně  po 15 minutách vpouštěny na prohlídku. Asi nějakým omylem jsme v nějaké skupině s průvodcem. Dostáváme sluchátka. Výklad je v ruštině, Katarína, která rusky umí, si to náramně užívá. Postupně procházíme palácem, jednotlivými komnatami  i sály. Mně nejvíc fascinuje tzv „ Jantarová komnata“.

Jantarová komnata

Jantarová komnata (Jantarnaja komnata), je velmi známá. Na zámku  se nacházela od 40. let 18. století,  roku 1942 byla převezena do Německa a poté se ztratila. Replika slavné komnaty se nachází v paláci od roku 2003.

Původní stavba paláce, navržená  v dílně architekta Johanna-Friedricha Braunsteina, byla nakonec téměř celá stržena a v roce 1752 začala mohutná přestavba v rokokovém stylu, dle návrhu italského architekta Bartolomea. Nová stavba byla dokončena roku 1756. V roce 1820 palác vyhořel, poté nastala další rekonstrukce, která dala interiérům empírový charakter (podle architekta Vasilije Stasova). Palác byl velmi poničen i za druhé světové války, poslední rekonstrukce byla dokončena v roce 2003.

KateřinKateřinský palácský palác

Kateřinský park a Velké jezero

Z paláce míříme do zahrad Carskoje Selo, venku zrovna vysvitlo slunce. Jdeme kolem Velkého jezera  (Bolšoje ozero). Jezero je součástí anglického romantického parku. Na jezeře je ostrůvek, kam se v létě dá plout na lodičce. Na ostrůvku stojí Česmenský sloup. Jezero se dá obejít dokola.

Alexandrův palác

.V sousedství Kateřinkého paláce a jeho zahrad je Alexandrův palác z 18. století,  s ozdobnými mosty a hřbitovem pro královské koně  a zahrady.

Kateřinský park

OC a restaurace Bahroma – metro Kupchina

Jedem zpět busem na konečnou metra Kupchina, kde míříme do obchodního centra. V restauraci Bahroma, kde je plno, si dáváme mango coladu, rizoto s meruňkami a kachnou.

restaurace Bahroma

Já si dávám zákusek Napoleon a Katarína palačinku. K našemu údivu přinášejí palačinek šest a dodávají, že další se pečou. Přinesou jich ještě 12 kusů!!! Palačinky jíme ještě další dva dny a nejsme schopné to sníst /vše bylo moc dobré a za tuhle obrovskou kupu jídel jsme daly dohromady asi 3000 Rublů / 42 EUR/ .

Kino  5D

Pokračujeme do kina. Jsme v 5D sále. Nasazujeme brýle 3D a jedem na horské dráze Amazonským pralesem. Sedačky s námi kývají a stříká na nás voda. Po těch drincích nám to připadne hodně legrační.

OC Petersburg
Kluziště a lanové centrum

V obrovském centru, které se skládá z několika budov, je i kluziště a lanové centrum. Jdeme ještě zjistit, co mají ve zdejším supermarketu. Kupujeme ruskou vodku, džus a chobotničky v nálevu.

Na pokoji jsme kolem desáté večer, nechápeme, že jsme jen v restauraci  strávily neskutečné  4 hodiny.