Španělsko 4

Po stopách Dalího

Ranní probuzení  téměř na skládce  není idylické, ale stačí popojít kousek dál a tam už je vidět pěkná krajina i hrad. Ranní každodenní obyvatel, který  tu prochází a jde na svou kávičku, sice trošku nechápe, ale aspoň slušně pozdraví.

Pláž Platja dels Canyeretes

Odjíždíme na pláž Platja dels Canyeretes. Snídáme opět osamocené  přímo na pláži. Voda je krásně průzračná a také krásně ledová…

pláž Platja dels Canyeretes

Figueres a muzeum Dalí

Vydržíme zde lelkovat do 12 hodin a pak vyrážíme za hlavním cílem dnešního dne do Dalího  městečka Figueres. Budovu  Dalího muzea  na náměstí těžko přehlédnete.  Nachová budova s obrovskými vařenými vejci dává tušit, že se zde nachází Teatre- Museum Dalí. Muzeum pana trochu šíleného  nás nadchlo natolik, že jsme už nestihli prohlídku šperků, i když jsme měli na jistě zajímavou podívanou předplacený lístek.

Teatre- Museum Dalí

Nadopované uměním jsme usedly na náměstí v jedné ze zdejších hospůdek , dáváme si paelu, kterou zapíjíme osvěžující Sangrínou.

Západ slunce u Cap de Creus

Je na čase zvednout kotvy a pokračovat dále na pobřeží Costa Brava až do Cadaques. Dokonce ještě stíháme západ slunce u majáku Cap de Creus. Úžasné místo. Trochu nás překvapuje, že ač jsme v Národním parku, docela v pustině, řve tady na plné pecky muzika. Naproti majáku je restaurace a jak se zdá zřejmě tu je diskotéka. Hudba se odsud rozléhá do daleka až do raních hodin.

Národní park Cap de Creus

My , ale musíme už dost spěchat, abychom si našly dnešní „ bydlení“ . Škoda , že v Národním parku  Cap de Creus,  jsou dost viditelné cedule, že je zde přespávání zakázáno a tak to raději neriskujeme. Kousek za parkem odbočujeme na prašnou cestu , kde je dost velký plac na to, abychom se zde mohly utábořit. Kus dál už je jenom olivový háj a pár chatek, jinak nic. Místo je to ovšem nádherné. Kolem dokola máme úžasné výhledy na moře, na městečko Cadaques, na vysoko položenou observatoř, no prostě nádhera…Opět si děláme večerní siestu s lahvičkou červeného vína, dvakrát nás vyruší parkovací auto , které ale vždy s milým pozdravem odjíždí. To je dobré znamení ! Je skoro půlnoc, nebe poseté hvězdami doplněné krásným půlměsícem, v dálce hudba, jinak ticho.

západ slunce u majáku Cap de Creus

Ještě nás před usnutím  probere sms. IFČA! Sranda je, že vzdušnou čarou je od nás opravdu kousek. Ifča, Mau, Erika. Bivakují na pláži v Rouses. Měly být ještě v Pyrenejích, ale kvůli špatným podmínkám v horách a Eriky nateklému koleni,  slezly do údolí a přijely na Costa Brava. Jsme domluvené, že se zítra setkáme.

Komááři!!!

Jedna hodina ráno, obě se mlátíme hlava nehlava, ale komáří  nás prostě žerou. Okénka se nedají zavřít, protože je velké teplo. A tak možná s malými přestávkami, kdy chvíli usínáme, to trvá až do rozednění. Krásné sny o Dalího umění, vystřídaly obavy,  zda v těchto místech  tak trochu nezešílí každý 🙁