Španělsko 5

Z Cadaques do Roses

Tam, kde jsou krávy bělejší, vzduch čistější a kde je moc krásně. Dnes je třináctého, pro někoho šťastné číslo,  pro někoho komáří. My jsme ten druhý případ. Vstáváme ještě před východem slunce a rychle balíme. Krásné pohledy na okolní krajinu a Cadaques  nám vrací úsměv  do tváře. Městečko ještě spí , ten klid a ta krása….

krásné ráno v Cadaqués

Přes velké kopce se vydáváme do  města Roses. Chvílemi nádherné výhledy na rozkvetlé a zelení zalité kopce , chvílemi dokreslené zasněženými vrcholky Pyrenejí v dáli. I ty krávy jsou tady nějaké krásnější, bělejší. Rozkošné i s telátky putují  za pastvou kolem silnic.

cesta z Cadaqués do Roses

Silnice se při odbočení mění v prašnou cestu a nakonec je zde závora, kus dále i vojenský prostor. My pokračujeme po cestě , ale brzy i zde je konec , cesta je přehrazená a trochu nevíme , co si o tom máme myslet. Vypadá to, že by projet šlo, ale raději otáčíme a vracíme se na hlavní cestu. Nakonec se nám cesta do Rouses proti plánu trochu protáhla, ale jsme na pláži.

Pláž Cala Jóncols

Proti nám běží Ifča! Seznamuje nás   ještě s Mau a Erikou. Dnes si teda užíváme lážo-plážo….Je už pozdní odpoledne a tak  balíme a vyrážíme  na cestu zpět do Cadaques. Myslíme , že si cestu zkrátíme, opět jedeme přes kopce a údolí. Ze shora je vidět i několik krásných asi trochu zapomenutých pláží,  cesta začíná být čím dál strmější a nakonec přijíždíme na  pěknou pláž , tady by byl super bivak, ale trochu nám jej narušili zdejší tuři : kravky a býci , kteří se zde volně potulují…, za pár minut jsme na další pláži  Cala Jóncols ,možná by jsme tady i přespaly, ale osazenstvo ani místo se nám moc nelíbí a tak pokračujeme zpět na vrchol kopce směrem na Cadaques.

Bivak na skále

Jsme na takové otočce s vyhlídkou na moře. Je zde rovina, už se stmívá a tak otáčíme auto jako ochranný štít, aby nás někdo v noci nepřejel a vytváříme velké megalůžko. Dnes už žádné výmluvy, že budu spát v autě, dnes bude bivak venku.

Je nádherný západ slunce, Ifča vaří úžasnou večeři a jako už tradičně si dáme sklenku španělského červeného vína. Kecáme a je nám moc prima. Brzy bude půl noc  a tak hurá na kutě. Šup do spacáku, /špunty do uší) , pohled na hvězdnou oblohu …..

cesta z Cadaqués do Roses

Španělské otravné mušky

Ve 2 ráno je první probuzení, koukám kolem sebe a asi nejsem sama koho žerou komáři, tady koušou společně ještě s malými, ale opravdu nechutně otravnými,  muškami. Ve 3 ráno mám v uchu tornádo, šílené zvuky doplněné plácáním a šustěním křídel. Snažím se to vyklepat z ucha. Bezvýsledně. Trvá to téměř hodinu a já jsme pološílená a úplně vyčerpaná  a asi znova usínám…

dvě místa jsou volná, já a Ifča fotíme