Španělsko – 6

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Evropa » Španělsko » Španělsko – 6

Tajné sprchování v Roses

Je šest hodin ráno, o spacák se tříští několik kapek deště. Spoluspící nejsou  moc k poznání a ani nejsou vidět. Příčina zakuklených je jasná,  hryzání a štípání španělských potvor donutilo všechny zaujmout polohu mrtvé mumie. Vzhůru jsme jenom já a Ifča. Užíváme si nádherný východ slunce, pozorujeme vracející se rybáře  a popíjíme čaj. Obloha se ještě více zatahuje a tak dnešní plán, válení se na pláži, rušíme. Holky se pomalu vylupují ze svých obalů a i milé  slunce  nám nakonec své paprsky daruje. A tak hurá na pláž Cala Pelosa.

pláž Cala Pelosa

Cala Pelosa

místo krásné a jedno z jistě oblíbených na pobřeží Costa Brava. Nikde ani živáčka, rozkládáme věci pod převis a k naší radosti je zde otevřená restaurace. Jak já se těším na kafíčko! Pohled  na zrcadlící se hladinu s houpajícími se bárkami a báječná atmosféra je jasným impulsem k objednání džbánku osvěžující Sangrie , a protože je nám ještě lépe, tak ještě jeden džbánek ! Je tu příjemný stín a my se nechceme  přece spálit. Čas dost pokročil a tak hurá na pláž. Vlny , chladné moře a nádherné odpoledne.

sangria

Máme trochu problém, již několik dní by jsme se rádi vysprchovaly sladkou vodou , což by  jistě na některé pláži šlo, ale zde na pobřeží je zakázáno používat mýdlo a šampón…

Roses

Tak si říkáme, že by bylo dobré zajet nějakému jezeru. Až v Roses nás napadne  spásná myšlenka! Zkusíme některý z kempů. Představa teplé vody a voňavých vlasů je tak  omamná a lákavá, že  nás asi někdo těžko odradí od bláznivého nápadu. Na bráně moderního kempu jsou dvě hvězdičky (hm , tak to by mohlo stačit) a tak vyzbrojeni ručníky a kosmetickými přípravky vyrážíme. Úspěšně procházíme branou a sprchy spatříme téměř okamžitě! Bílá budova a celá řada kabinek se sprchami. Ó, la, lá…Nebudu popisovat úžasný očistný zážitek . Prostě nádhera!! Díky , díky !

Cadaques

Je skoro večer , když se vracíme do města Cadaques, přímořského  malebného  městečka, kde pobýval Dalí.  V Cadaques , podobně jako ve Figueres , je jeho muzeum. Usedáme v jedné z plážových kavárniček a spolu s dalšími si užíváme západu slunce. Projdeme pak nejkrásnější místa sterého  Cadaques. Čas pokročil a tak se jdeme ubytovat na naše známé místo u Národního parku  Cap de Creus s výhledem na moře a Cadaques.

Již zavedený večerní piknik se sklenkou vína s výhledem na milióny hvězd nemůžeme vynechat.  Mimo stálých rušitelů – komárů a mušek, nám naši idylku nemůže nic narušit.  Noc probíhá jako vždy hledáním nějaké polohy , kde komára přelstíte. Nepřelstíte!!