Thajsko a Vietnam 26 – Z Krabi do Surat Thani autem

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Asie » Thajsko » Thajsko a Vietnam 26 – Z Krabi do Surat Thani autem

Surat Thani

Balíme, Ajce je dost mizerně, ale prý řídit zvládne. Zastavujeme ještě na polévku na našem raním trhu Maharaj Food Market.  Kupujeme květiny a odjíždíme směr  Tygří chrám.

Maharaj Food Market

Wat Tham Sua

Schody do chrámu Wat Tham Sua šlapu již podruhé v životě, Sárka tu byla jako malá s tátou a holky jsou  tu poprvé. Je vedro, tak to bude trochu masakr. Máme s sebou květiny, zakupujeme tyčinky. Na vrchol jdeme s jediným cílem. Honza to tu měl moc rád a tak plníme jeho přání a trochu popela i s krásnými květy sypeme z vrcholu do údolí, několikrát zazvoníme na zvon, pokloníme se u velké Buddhovi sochy a pak  s očima zarudlýma od slz míříme dolů.

Wat Tham Seua

Surat Thani

Surat Thani je pozdní odpoledne, když parkujeme u hotelu Sleep Station. V hotelu není restaurace, Ajka si jde lehnout a my vyrážíme někam na večeři. Už se stmívá, tak nikam daleko nepůjdeme. Na ulici se na nás všichni usmívají. Zastavujeme u jednoho ze stánků. Milá žena nám nerozumí ani slovo, je tu kapitán, který se ujímá překladu a objednává nám skvělou  vegetable rice, moc dobrá.

Cestou zpět zastavujeme u jednoho z obchodů  second hand.  Mají tu oblečení z Japonska, je tu skvělá prodavačka.  Terka je otrávená, ale mi si to se Sárkou náramně užíváme a zakupujeme nějaké poklady. Pak už se vracíme na hotel. Ajce  neseme rýži se zeleninou a  ve sdílené místnosti hotelu vaříme zázvorový čaj s citrónem. Pak ještě horký nápoj s paralenem a snad to bude ráno lepší.

Surat Thani asi není úplně město, kde chceme trávit konec naší dovolené a tak balíme a chceme se zase trochu posunout směrem k Bangkoku.

Kanálová vesnice v Surat Thani

Než opustíme město rády by jsme viděly nějaké místo tady kolem Surat Thani. Jedeme cestou necestou až se dostáváme do jedné z částí nijak značené cesty. Je tu několik chatrčí, vodní kanál, kokosové palmy. Na chvíli zastavujeme u Thajky, která pálí kokosové skořápky u nádrže s vodou, kde je políčeno na ryby. Ze skořápek se dá vypálit kvalitní dřevěné uhlí.

Město je obchodním centrem a přístavem, kde se obchoduje s kaučukem a kokosovými ořechy. Od Bangkoku je vzdálené 650 km. Je zastávkou pro ty, kteří míří na jih Thajska směrem k Malajsii, na cestě na ostrovy Ko Samui nebo Ko Pha-Ngan.