Vánoční trhy v Mnichově

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Evropa » Německo » Vánoční trhy v Mnichově

Do Mnichova jedeme pracovně na outdoorový veletrh  ISPO, který začíná v pondělí. Z Prahy jsme vyrazily už v sobotu ráno. Cesta do Mnichova autem trvá z Prahy 4 hodiny po dálnici. Ubytované jsme nedaleko výstaviště v hotelu Wyndham Garden. K metru to máme pěšky cca 10 minut. Zakupujeme jízdenku na 10 jízd za 15 EUR a vyrážíme na adventní trhy do centra. Cesta nám trvá asi 25 minut.

Metro Mnichov

Weihnachtsmarkt nebo Christkindlmarkt

Je sobota navečer a zítra začíná 1. adventní neděle. V  centru města je opravdu živo. Již z dálky kopírují nazdobené fasády a náměstí 2 velké osvětlené jeřáby. Začínáme na náměstí Karlsplatz (Stachus), kde se tradičně nachází tribuna a kluziště. Otevírá se  od 10.30 hodin do 22 hodin. Několikrát za den zde probíhá program. Každé pondělí všichni držitelé krojů mají vstup  na ledovou plochu zcela zdarma. Dáváme si svařené víno, zaplatíme zálohu 3 EUR za hrneček /ten si můžete ponechat jako my nebo ho vrátit/. Víno tady stojí kolem 6 EUR. Pije se především „Glühwein“ (svařené víno) a „Feuerzangenbowle“ (punč z vína, rumu, nakrájených pomerančů, citrónů, cukru).  Tribuna je narvaná k prasknutí, pod námi si dospělí i děti užívají bruslení.

na náměstí Karlsplatz

Marienplatz

Pokračujeme kolem stánků a nazdobených výloh v historickém centru Mnichova směrem na na náměstí Marienplatz. Lidé korzují a baví se,  ochutnávají dobroty, jsou tu stánky s vánočním zbožím a tak není nouze zakoupit zajímavé domácí výrobky, ručně vyrobené ozdoby na stromeček. Ochutnaly jsme také pečené kaštany, bramborové placky. Projít všechny vánoční trhy, které jsou v Mnichově,  za jeden večer není možné. My jsme stihly projít Karlsplatz a Marienplatz. /další trhy se nacházejí v Rezidenci, vedle středověké vánoční trhy Mittelaltermarkt na náměstí Wittelsbacherplatz, v nákupní ulici Kaufingerstr. až ke Stachusu, na Odeonsplatzu, u Sendlinger Tor, na Tollwoodu, u Čínské věže v Anglické zahradě, ve Schwabingu, v Pasingu… a další.

Vánoční trhy v Mnichově začínají zpravidla na 1. advent. Někde začínají již o týden dříve o víkendu nebo v průběhu týdne.  Vánoční trhy končí většinou den před Štědrým dnem 23.12. nebo někde už 22.12.

vánoční trhy Mnichov

Hofbräuhaus – pivovar v Mnichově

Večer jsme ještě stihly navštívit vyhlášený pivovar Hofbräuhaus u Marienplatzu. Návštěva pivovaru je opravdu zážitkem. Ať už si dáte tupláka (jednolitrové hrnce zvané ein Mass) nebo „jen“ půl litru točeného speciálu, projdete všechny sály, narvané k prasknutí, poslechnete si živou hudbu od hudebníků, kteří jsou oblečeni v tradičních krojích, ochutnáte nějakou bavorskou  specialitku, od krojovaných  „servírek“ zakoupíte skvělej preclík. Hofbräu pivovar byl založen 27.9. 1589 vévodou Wilhelmem V. von Bayern (1579 – 1597). Je to státní pivovar, jediný státní pivovar v Mnichově. Pivo se od r. 1986 vaří v Riemu. Mnichovský Hofbräuhaus má dvě patra a menší místnosti, které upřednostňují celebrity.

Hofbräuhaus má také venkovní pivní zahrádku. Patroni sedí pod kaštany, zatímco tradičně oblečení číšníci a servírky podávají bavorské jídlo a pivo. Pivní zahrada má uvolněnou atmosféru ve srovnání s hlučným interiérem.  V přízemí je místo pro 1000 hostů, přesto se tu těžko nachází prázdná židle. Celkem se do budovy hostince ale vejde přes 2000 lidí. V prvním patře je hodovní síň a uprostřed budovy je otevřená zahradní pivnice. Denně se vytočí přes 10 000 litrů piva Hofbräu.

Z pivovaru procházíme už ztichlými trhy směrem ke stanici metra. Cestou do hotelu zjišťujeme, že jsme poblíž „vykřičené“ ulice. Je  sobota a u červeně nasvěcených domů je opravdu rušno. Na zítra hlásí pěkně a tak máme v plánu ještě navštívit rakouský Salzburg. byl to moc pěkný večer.