Výlet na Ukrajinu 4 – Zemplínská Šírava

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Evropa » Slovensko » Výlet na Ukrajinu 4 – Zemplínská Šírava

S policií i trestaným Zdendou na Zemplínské Šíravě

Tak konečně Zemplínská Šírava, je tma a tak stejně toho moc nevidíme. Musíme hlavně sehnat místo na spaní. První kemp do kterého vjíždíme se nám nelíbí a tak ještě popojíždíme.

Riskujeme další  z odboček na kemp Kamenec. Je tu hotel Glamour a parkoviště, žádný zákaz a tak pokračujeme dále k vodě. Je tu velký bílý dům s terasou, na které zaparkujeme. Místo se nám moc líbí a vůbec nevíme jestli je tady možné stát.

Zemplínská Šírava – Bílý dům

Stojí tu i jiné auto, tak asi není žádný problém. Jsme po cestě rozlámané a tak jdeme na pivko, blízko zní hudba a voní grilované speciality. Scházíme ještě k vodě, kde u stanu hoří oheň, jsou tu dva nájemníci, ale jak vidno jsou už trochu opojení alkoholem, a tak po pozdravu raději mizíme.

Ulice plná hospůdek, hudby, lidí tu moc není. Jsou prázdniny a všední den. Dojdeme až do kempu Kaluža, ten jediný je trochu více obsazen, jinak pár lidí se stany a auty stojí téměř u vody.

Zemplínská Šírava

V jedné z hospod si dáváme bramborák, ovčí sýr na grilu a slovenský Šariš. Hraje tu živá hudba, všude kolem už zavřeli a tak pár lidí si sedlo sem. Po sklence červeného vína tancujeme nějaký divoký tanec s chlapci z Považské Bystrice. Je už hodně pozdě a tak trochu s obavami jdeme k „našemu“ Bílému domu.

Zemplínská Šírava večer

Bílý dům

Nikde nikdo, u vody stále plápolá oheň a tak uléháme. Usínáme, když někdo zabuší na auto a mě se rozbuší srdce. Vidím majáček, otevíráme a policie Slovenské republiky nás zdraví. Jsou velmi slušní, ptají se, co tu děláme a že nás jdou upozornit, že máme otevřené přední dveře a že by nás mohl někdo okrást! Velké díky, zavíráme dveře a usínáme.

Zemplínská Šírava

Je ráno  a  venku svítí slunce, máme neskutečný výhled na vodu i celé okolí. Jdu na obhlídku a chci se také vykoupat. U vody je však k mému zděšení odpadků více než dost i vstupy do vody jsou zarostlé. Nechápu. Zemplínská Šírava vypadá dost opuštěně, co já si pamatuji tak, před mnoha lety to bylo jedno z míst, kam mířily davy turistů nejen z celého Československa.

Kolem sedmé začne na obloze neskutečný kravál, kousek od nás je středisko pro rogalisty a nad vodní hladinu vylétá jedno rogalo za druhým.

U hotelu je pěkná pláž a tak aspoň tady mohu vyzkoušet vodu. Je to příjemné koupání. Později se dozvídám, že do vody bylo nebo stále je vpouštěno nějaké svinstvo, proto ani ryby není dobré odtud jíst. Nevím.

Vracím se na „naší„ terasu  a budím Gabču. Máme vlastně opravdu luxusní hotel! Vyndáváme křesílka i stoleček a než vyrazíme uděláme si dobrou snídani. Přichází jeden z obyvatelů modrého stanu Zdenda. Zdraví nás a omlouvá se , že nás večer nepozvali k ohni. Zveme ho na kávu i snídani. Zdenda nám vypráví o pohnutém životě a my jen zíráme. Když nám oznámí, že byl moc špatný člověk, protože jako hodně mladý zabil policajta, trochu mi uvízne knedl v krku. Byl zavřený. Dnes ho víra a životní pouť posunula /možná/ někam úplně jinam.Tak hodně štěstí, Zdendo!

Zemplínská Šírava

Zemplínska Śírava je přehrada  a známá rekreační oblast v okrese Michalovce. Je to druhá největší vodní plocha na Slovensku a má rozlohu 33 km2, délku 11 km a šířku 3,5 km. Průměrná hloubka je 9,5 m, maximální pak 14 m.

Ještě malý výlet na Vinianské jezero a pak už směr Slovensko –Ukrajinská hranice ve Vyšném Německém.