Nový Zéland 7

Abel Tasman National Park : Trek na mořských dvojkajacích

28. 2. V Marahou si domluvíme další program: člunem se dopravíme do Totaranui, odkud jdeme nalehko pobřežní trek Tasmánským národním parkem do 1. tábořiště v Onetakui, pak pojedeme dva dny na mořských dvojkajacích zpět do Marahou.

1. 3.Cesta na kajacích je prima, průvodci nás provádějí kolem ostrůvků, vidíme lachtany a kormorány i rejnoka a mořskou hvězdici.Druhý den máme pokračovat sami, proto nás varují před silným větrem a deštěm a ukazují, co dělat, když se kajak převrhne. To snad nenastane, proboha. A taky nám radí, abychom, než vyjedeme, se došli kouknout na útesy, jak vypadají večer vlny, a podle toho se rozhodli. Útesy jsou totiž hodně nebezpečné, protože moře vás na ně zažene a to je konec.

Výlet mořskými kajak v Abel Tasman National Park

2. 3.Nakonec byl tak silný vítr a déšť, že nás na kajaky nepustili a dokonce nás z tábořiště evakuovali na motorovém člunu.

3. 3.Druhý den jsme si udělali malý výlet kolem ostrůvků za slunečného počasí sami. Jen jsme skoro nestihli odliv a uvízli jsme na mělčině – o fous. Stálo to za to vidět lachtaní rodinku, jak se rozvaluje na kamenech a mláďata hrající si jako ta lidská.

Pobřežní trek vAbel Tasman National Park

Abel Tasman National Park – na počest Abela  Janszoona  Tasmana  byl zřízen na Novém Zélandu v roce 1942 .Park je charakteristický dlouhými plážemi se zlatým pískem , zátokami  se sklaními výběžky, místem pro potápění, jeskyněmi, vodopády , přírodními lesy , žulovými balvany , které se kdysi těžily v oblasti Tonga Quarry a dalšími přírodními krásami. Park  je velmi oblíbený a patří  mezi nejnavštěvovanější parky, leží na severovýchodním pobřeží jižního ostrova a patří mezi nejmenší parky Nového Zélandu (225km2).

Abel Tasan  byl mořeplavec a objevitel , Nový Zéland objevil v roce 1641. Místo u Tasmánských břehů , kdysi nazval zálivem  vrahů (Moordenaarsaai). Tamní bojovní Maoři , když zde jeho loď zakotvila , přepadli jeho člun a čtyři ,námořníky bez příčiny , zabili  a na břehu pak uspořádali kanibalské hody.