Španělsko 2

Autem po Barceloně

Dost brzy ráno vstáváme a míříme na vyhlášené tržiště LA BOQUERIA . Bloudíme, místo nějakých deseti minut, nám to trvá hodinu.Naše chuťové buňky se hlásí. Jsme tu velmi brzy a tak prodejci ještě dolaďují detaily, upravují svá aranžmá. Po luxusní snídani se to tady rychle plní lidmi a tak se vracíme zpět do hotelu. Musíme rychle zabalit a přestěhovat se o nějaký kilometr dále. Hostel, který jsme si zabukovaly v ČR, se nachází v Casanově ulici. Ubytování odpovídá ceně, žádný zázrak jsme nečekaly a tak malý pokoj s příslušenstvím na přespání bude stačit.

Ulice La Rambla

Jdeme po známe ulici La Rambla směrem k přístavu, kde se nachází přístav jachet. Tento kout Barcelony je nádherný svou architekturou i atmosférou. Poprvé si užíváme i mořského vánku a sedíme na obrovském dřevěném molu, pozorujeme tu masu lidí a užíváme si sluníčka.

Sagrada familia

Půjčovna aut a letišti

Škoda, že tu nemůžeme být déle, ale na 15. hodinu máme objednané auto u letiště. Už při vyslovení slova  „ letiště „  je mi ouvej, když si vzpomenu na včerejší problémy s doklady. Dojedeme autobusem na letiště a vyzvedáváme autíčko, které nám bude na příštích 5 dní malým domovem i útočištěm. Po pěti minutách jízdy, kdy stojíme u cesty,  u nás zastavují policisté. Ptají se, zda máme problém ! Vysvětlujeme, že se jenom potřebujeme zorientovat, mile nás upozorní, že se tady nesmí zastavovat, pokynou na pozdrav a odjíždějí. Uf…

Autem po Barceloně

Není jednoduché se aklimatizovat na barcelonskou dopravu, ale Ajka je šikovná, a tak s menšími problémy se nám daří. Navigace TOM –TOM, kterou jsme si dovezly z domova, nám moc neusnadňuje cestu. Vždy, když ji nejvíce potřebujeme si prostě vypne a hlásí, že nenalezla signál…

Sagrada Familia

Pomalu se přibližujeme do čtvrti, kde by měla být Sagrada Familia parkujeme v nějaké postranní uličce. Po vyčerpávající jízdě zastavujeme v obyčejné španělské hospodě, tady ochutnáme pár něco ze zdejších specialit a zapíjíme Sangrínou. U známé katedrály Sagrada Familia je obrovská fronta, lístky na věž jsou vyprodané.

Nádhernou katedrálu s neopakovatelnými světelnými efekty si užíváme. Za tu frontu to opravdu stálo !

Parc Güell

Trochu máme problém najít auto, ale nakonec jsme úspěšní, nadopovaní  orientačním úspěchem se vydáváme za další lahůdkou a to je Parc Güell.  Tady je už turistů poskrovnu a tak si můžeme lépe vychutnat zapadající slunce nad Barcelonou.

Parc Guel

Máme štěstí a jsem tak šikovné, že se nám podaří  kolem půlnoci  zaparkovat přímo před hostelem .