Broumovské skály 2 – Ticho před bouří

Domů » Všechny destinace » Česká republika » Královéhradecký kraj » Broumovské skály 2 – Ticho před bouří

Skalní divadlo

Od Hvězdy pokračujeme směrem ke Skalnímu divadlu. Tady mezi postavami zvířecími i pohádkovými /kočka, Bumbrlíček/ vstupujeme na vyhlídku. Odtud je pak překrásný pohled do Kovářovy rokle s množstvím pískovcových věží.  Kovářova rokle je známá řadou pověstí. Ty většinou vypráví o tlupě loupežníků, jež se tu údajně usadila v době sedmileté války. Je šílené dusno a někde vzadu začíná hřmít. Jen ať se nevyplní předpověď silných bouřek a deště!

Bumbrlíček Skalní divadlo

Supí vyhlídka (Supí koš)

Pokračujeme dále mezi  skalami až k Supí vyhlídce. Jdeme po vytesaných schodech  na vyhlídkovou plošinu. Je tu zábradlí a z vyhlídky je  panoramatický  výhled do kraje. Při dobré  viditelnosti je možné spatřit i Krkonoše a Králický Sněžník na straně opačné.

Supí hnízdo

Kamenná brána

Kousek dále se cesty rozcházejí a my pokračujeme už samy směr Božanov. Nebe se začíná zatahovat a bouřka se nebezpečně přibližuje. Na jednom z odpočívadel  si dáváme skvělé řízečky od Zdeny k tomu kyselé okurky od Milušky. Nemáme mapu a na telefonu nám to nejde načíst. Potkáváme Polku, která míří někam do údolí, má sice mapu, ale  ta nám moc nepomůže. Měly by jsme se držet žluté značky.  V lese je úplně temno a začíná pršet, bouřka už je na dosah. Zrychlujeme tempo. Během pár minut jsme durch.

Broumovské stěny

Po 20 minutách přestává na chvíli pršet, potkáváme skupinku turistů. Hurá aspoň nám poradí, jestli jdeme dobře. Jejich odpověď nás úplně vykolejí, oni vůbec nevědí kde jsou. No, tak jdeme podle rady Milušky /a zatím správně/ dále. Jdeme Zaječí roklí kolem studánky Pod Velkou kupou, za chvíli odbočujeme ke Kamenné bráně. Z vyhlídky je parádní výhled na Broumovskou kotlinu a na Javoří hory. Skalní útvar zvaný Kamenná brána je jedním ze symbolů Broumovských stěn. Útvar stojí na kraji 708 metrů vysoké Velké Kupy. Brána je tvořena velkým prohnutým pískovcovým balvanem zachyceným mezi dvěma mohutnými skalními bloky. Brána dosahuje 5 metrů výšky a 5 metrů šířky. Tady si děláme další  piknik, když k nám přibíhá mladý nabušený horal. My úplně mokré, splavené a šťastné, že můžeme sedět. Asi vypadáme dost neutěšeně, říká nám ať se vrátíme, že cesta do Božanova je ještě náročná a pořád do kopce. Milušce se to nějak nezdá a Zdena rezolutně odmítá jít stejnou cestou zpět. Vyrážíme!

Konečně Božanov

Je už pozdě, vynecháváme cestu na vyhlídku Koruna / 769 m.n.m/ odkud je vyhlídka na Broumovskou kotlinu, Bor a Hejšovinu.  Do Božanova přicházíme kolem 19. hodiny. Doma prohlížíme na mapě naši dnešní  trasu, která je značená jako náročná. No, to teda! Děkujeme tam nahoru i Milušce, že se nám bouřka vyhnula  a že jsme nezabloudily! Máme tady ještě pár dalších krásných míst, které jsme nestihly, tak příště!  Broumovské stěny mají  síť turistických cest.

Skalní divadlo

Výchozí body jsou:  Pěkov – Hony, Hlavňov, Suchý Důl – Slavný, Machov, Křinice, Martnkovice, Božanov. My jsme na cestě potkaly /mimo okolí Hvězdy/ málo turistů. Některé úseky je nutné scházet s velkou opatrností, klouzavé kořeny a kamení.  Některé části Broumovských stěn jsou přístupné i cyklistům na horských a trekových kolech. Některé skály využívají i horolezci.

Broumovské stěny

Výrazný zalesněný skalnatý hřeben (kuesta), dlouhý zhruba 12 km a; široký místy jen několik set metrů. Zvedající se z kotliny řeky Stěnavy v Broumovské vrchovině mezi městy Police nad Metují a Broumov.. Stěny se táhnou zhruba ve směru severozápad – jihovýchod od Honského Špičáku (652 m až k pohraničnímu sedlu pod Hejšovinou).