Jarní prázdniny v Rokytnici nad Jizerou

Domů » Všechny destinace » Česká republika » Liberecký kraj » Jarní prázdniny v Rokytnici nad Jizerou

Na Lysé hoře v Krkonoších

Je 12. března,  Praha 5 má jarňáky. Narychlo  půjčujeme lyže a prkno, stejný nápad má půl Prahy a tak jsme rády,  že  na nás ještě  něco zbylo. Do auta nabíráme cestou Jéňu a vyrážíme směr Rokytnice nad  Jizerou.  Je neděle  a tak na oběd zastavujeme v pražském Sapě. Luxusní kachna i polévka. Prostředí nám hodně připomnělo naše  asijské cestování i návštěvu Vietnamu , Hanoje i Halong Bay. Moc se nám tu líbí a plánujeme  další návštěvu až se trochu oteplí.

U Vocta

Ubytování máme zarezervované, bydlíme v soukromí, u Musilů. S přáteli,  kteří bydlí o dva domy níže, jdeme na večeři do hospody, která se jmenuje „U Vocta“. Tady si tak trochu připadám jako v roubence u mé babičky a dědečka v Rychlově pod Beneckem. Je tu příjemně a útulně. Plán na ráno je jasný, vyrážíme na lyže.

Lysá hora Krkonoše

Z lanovky neskákejte!

Modrá obloha, sluníčko. K areálu to máme 20 minut chůze. Roubenky střídá  výstavba novějších (někdy dost děsivých a do krajiny nezapadajících) rekreačních stavení. Jaro přichází  už  i do krkonošských strání.  Lyžovaly jsme tu před několika lety, to nám počasí ale nepřálo. Sedáme na lanovku a hurá vzhůru. Lidí kolem přibývá,  čím jsme výše  je příroda krásnější, sníh bělejší. Mamko, sjíždíš na konci lanovky vpravo. Ok. Pak už jenom slyším. Rychle seskóóč! Jsem zaseknutá za batoh  na lanovce.  Země se začíná vzdalovat. Nejde to! Na poslední chvíli seskakuji.  Rozpláclá pod lanovkou, živá  a hlavně  celá! No, tak to nám to pěkně začíná! Kolena se ještě  klepou, ale jedeme. Spodní část  sjezdovky je horší, ale jinak paráda. Přeci jenom už je březen!

Po několika sjezdech sundáváme lyže a děláme si krátký  výlet po hřebeni, kam vyrážíme z horní stanice lanovky na Lysé hoře. Je vidět do všech stran a sluníčko krásně hřeje. Vracíme se, ještě pár sjezdů a lyžování je u konce.  Pán hor nám připravil nádherné počasí,  slunce a skvělý  prázdninový den.

na vrcholu Lysé hory

Ski – areál v Rokytnici

Lyžařský areál Horní Domky se rozkládá v Horní Rokytnici nad Jizerou na jižních svazích Lysé hory v nadmořské výšce 657 – 1.315 m n.m. Svou rozlohou, ukázkovými sjezdovkami a vybaveností se může rovnat s nejlepšími lyžařskými středisky v ČR. Je oblíben především pro velkou různorodost a rozlehlost sjezdových tratí, které dosahují celkové délky 14,4 km a místy šířky až 100 m.

Ski- areál Rokytnice nad Jizerou

Výlety v Rokytnici

Během 4. denního pobytu jsme mimo lyžování stihli i několik výletů. Prošli jsme si město a okolí, navštívili „Údolí bláznů“ – Františkov, hornické muzeum v blízkém Harrachově.