Kolumbie, Villa De Leyva – cestopis 4

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Jižní Amerika » Kolumbie » Kolumbie, Villa De Leyva – cestopis 4

Villa De Leyva

Jedeme zpět na nádraží a musíme se vracet směr Bogota, nic přímého nejede do vesnice Villa De Leyva. Přestupujeme ve městě Biceňo. Naštěstí je to jen asi 20 minut. Pokračujeme směr Tunja, což je asi 2 hodiny a další přestup do Villa De Leyva. To už je jen hodina. Vyčerpaní jsme konečně na místě. Ve vesnici jsou na zemi obrovské kameny. Špatně se po nich chodí a s tahačkou na kolečkách tu má člověk smůlu. Ubytovali jsme se v hotelu La Roca, nádherný koloniální hotel. Dali jsme si sprchu a šli na večeři. Bohužel kuřecí maso bylo nedopečené, tak jsme zbytky naházeli psům. Prohlédli jsme si náměstí a šli spát.

Ubytování Kolumbie, Villa de Leyva
Villa de Leyva

Dne 12.6.1572 v údolí Zaquencipá byla  založena  Villa de Nuestra Señora Santa María de Leyva, jak zní původní název.  Od roku 1954 je vesnice kulturní památkou Kolumbie.

Hernán Suarez de Villalobos byl pověřen k založení vesnice prezidentem Nového království Granada Andrésem Díazem Venero de Leyva.

Plaza Mayor ve Villa de Leyva je jedenou z největších v zemi a je výchozím bodem pro návštěvníky.