Na Bufítek ze Strážného – Krkonoše

Domů » Cestování se psem » Na Bufítek ze Strážného – Krkonoše

Chalupa Na Rozcestí v létě

Už třetí den leje a Ajka zkouší, zda s ní a naším psem Doctorem nevyrazíme do hor. Já ani Blanka teda nesdílíme její nadšení. Blanka se nakonec obléká a jde, tak co mi zbývá, opravdu nerada, ale jdu taky.

Cesta na Bufítek – Nad Hříběcími boudami

Naším cílem by měla být chalupa na rozcestí – Bufítek. Vyrážíme ze Strážného – Lom, který se nachází 2 km od obecního úřadu ve Strážném.  Kolem transformátoru vystoupáme k Hříběcím boudám, prší, vše kolem je ale šťavnaté a zelené i výhledy na hory a louky,  Hříběcí boudy jsou zavřené, Klecanda je opuštěná. Pokračujeme do kopce Slezskou cestou  k Švédskému kříži. Kolikrát jsem tu šla v zimě o žádněm kříži něměla ani potuchy.Chvílemi se rozprší opravdu dost,fičí vítr jetěře  jsme vybavené nepromokavým oblečením převážně od firmy Northshop, a tak zatím přežíváme.

Krkonoše

Švédský kříž

Slezskou cestu využívalo i vojsko. Kříži u cesty se říká Švédský. Prý stojí na místě, kde během svého tažení poobědval švédský král Gustav II- Adolf. Ten ale v Krkonoších nejspíš nikdy nebyl- Další pověst praví, že tady během třicetileté války místní přepadli, umlátili a poté zakopali švédskou hlídku, pak jí postavili kříž.

Po docela slušném výstupu se cesta trochu zklidňuje a zčásti procházíme lesní cestou pak už se otevírají pláně a je vidět Dvorská bouda. Odtud je to Na rozcestí už jen nějakých 200 metrů.

Chalupa Na Rozcestí

Bufítek je otevřený. Vymrzlé a docela mokré, věšíme oblečení na připravená ramínka u roztopeného krb, kam uléhá i promočený pes. Objednáváme krkonošské kyselo i cmundu, ochutnáme borůvkový likér s borůvkama namočenýma v pěkně silné pálence, kafíčko a borůvkový koláč. Ani se nám nechce vylézat, ale dolů to ještě nějaký ten kilometr máme.

Chalupa NA rozcestí

Chalupa Na Rozcestí položená  1.349 m.n.m na křižovatce šesti cest je  předurčena ke službám vyčerpaným turistům, jako je zahnání žízně a hladu, a místem, které láká k zastavení za jakéhokoliv počasí. Od boudy se dá dojít na Sněžku, do Pece, Špindlu nebo na Strážné (Vrchlabí).

Dolů volíme trochu jinuu cestu, jdeme k útulně.

Přístřešek nad Klínovkami – ATÜLN

Dřevěná útulna se nachází na Klínové cestě. Už z dálky nás zaujala celá prosklená trojúhelníková čelní stěna, ze které je parádní výhled. Vstup je vyvýšený, což v zimě při větším množství sněhu, umožní pohodlný vstup dovnitř. Autorem této stavby je Pavel Struhař.

Sestupujeme po cestě dolů, míjíme Friesovy boudy, přecházíme kolem zurčícího potoka a cestička je už hodně nacucaná vodou. Teď už leje a tak už bez zastávky jdeme až  zpět do lomu. Holky musí ještě do Prahy já s Doctorem zůstávám.

fouká, prší

Neporučili jsme větru ani dešti, ušli jsme nějakých 15 km a výlet to byl báječný.