ŠVÝCARSKO 7

Údolí  Lauterbrunen

Vstáváme v 6 hodin a po snídani začínáme balit. Dáváme do kupy celé patro, luxujeme, vytíráme a vracíme vše do původního stavu. Ifča s Milanem ještě odváží odpadky a flašky od alkoholu (a nebylo toho málo).

Roklinka – Tolkienův Hobit

V 11:45 zamykáme dveře, loučíme se s majitelem a vyrážíme do Spizu, kde na Klárku čekají dva kamarádi, se kterými tu ještě stráví několik dní. Na parkovišti si dáváme sváču, loučíme se s Klárkou a Jako původ jména Lauterbrunnen se uvádí – odvození od jara, fontány, hřmotu, krásy nebo čistoty, patrně jsou všechny varianty inspirovány množstvím vodopádů a řekou Weisse Lütschine (bílá).  Západní strana údolí o délce 8 km je velmi příkrá, má charakter skalní stěny a je označována Lauterbrunnen Wall.

údolí Lauterbrunen

Zrovna se zde koná nějaký cyklistický závod, a tak míjíme několik desítek závodníků. Na konci Roklinky se otáčíme a vyrážíme domů.

Domů

Nejprve se zastavujeme v obchodě Migros, kde si kupujeme nějaké jídlo, čokolády, sýry, apod. Potom si všichni dáváme kávu s dortem v akci za 4.99. Ifča ještě potřebuje dovést suvenýr – magnetku, kterou sháníme všude možně a ne a ne ji najít. Nakonec ji pořizujeme na trzích v Bernu. Pak se asi půl hodiny zdržujeme v koloně a pokračujeme přes německé hranice. V Německu ještě nakupujeme vína, nějaké dobroty a večeři. Na parkovišti před obchoďákem rychle večeříme a pak s jedinou čůrací zastávkou jedeme až do Prahy. V 01:30 vyhazujeme Ifču a ve 2 hodiny mě a Ajku vyhazuje Milan u nás doma. Loučíme se, a tak končí skvělý, nezapomenutelný výlet do Švýcarska.

na začátek cestopisu

Jsem studentkou gymnázia. Od chvíle co jsem poprvé jela sama za babičkou, jsem cestovatelka. Kromě cestování a fotografování (amatérské), ráda trávím čas s přáteli. Od malička se věnuji sportům a hře na housle. Taky ráda vyrazím za kulturou (divadlo, výstavy, kino).