Nový Zéland 4: Mordor a jezero Taupō

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Austrálie a Oceánie » Nový Zéland » Nový Zéland 4: Mordor a jezero Taupō

Mordor v Tongariro NP a jezero Taupō

Podle staré maorské legendy se tři největší hory Severního ostrova pohádaly a spojenkyně Ruapehu (2797 m. n. m.) a Mt Ngāuruhoe (2291 m n. m.) od sebe odstrčily Taranaki (2518 m n. m.). Zlost to musela být opravdu veliká, protože je mezi nimi vzdálenost zhruba 130 km. A tak nás čekalo několikasetkilometrové stopování od osamělé Taranaki až k pohoří Tongariro NP, kde se Ruapehu a Ngāuruhoe nachází. Zajímavostí je, že se zde natáčel Pán prstenů, Ngāurohoe je filmová Hora Osudu. V létě do jejího kráteru házejí turisté po vzoru Froda Pytlíka prsteny.

Hora osudu Ngauruhoe

Zastávka v Jeruzalémě

Cesta vede přes město Whanganui, kde máme domluvený Couchsurfing. Rob s Georgem nás vítají se vztyčenou českou vlajkou. Během tradičního maorského obřadu se postupně představujeme, sdělujeme, kdo jsme, odkud přicházíme a co nás sem zavedlo. Rob mluví maorsky, takže mu nerozumíme. Po našich proslovech následuje pozdrav Hongi (ten už jsme se naučili dříve od Willyho z Kaikohe).

Rob a George ochutnávají české bramboráky

George nás bere na výlet do malebného údolí řeky Whanganui. Zastavujeme na spoustě míst a o každém nám chvilku vypráví. Náš cíl je vesnička Jerusalem, kde se nachází kostel sv. Josefa. Cestou zpět stavíme u historického mlýna Kawana Mill. Večer jako poděkování smažíme české bramboráky, vysvětujeme, že bramBarack (Obama) s nimi nemá nic společného, další den se loučíme a vyrážíme stopem směrem k Tongariru.

Výhled na pohoří Tongariro NP

Stopem okolo hor

Jdeme trek Round the Mountain, který vede okolo celého národního parku. Po třech dnech toho nejnáročnějšího terénu (brodění řek, lezení po skále, skákání přes obří balvany) nám dochází síly, a proto se rozhodneme i vzhledem k podmínkám trek nedokončit. Opravdický Mordor, říkáme si.

Lezecký úsek Round the Mountain

Vracíme se nejbližší cestou na silnici a okolo hory stopujeme. Naší řidičce pomáháme krmit koně, za to nás odveze až na začátek přístupové pěšinky k lehkému Nothern Circuit Great Walk na opačné straně pohoří. Odtud nás čeká dvoudenní cesta po chodníčku vytvořeném pro masy lidí. Vyplatí se nevynechat zhruba dvouhodinovou zacházku na Tama Lakes (Upper and Lower).

Upper Tama Lake

Trek končí ve Whakapapa Village, odkud stopujeme k jezeru Taupō, největšímu sladkovodnímu jezeru Austrálie a Oceánie. V jeho blízkosti, kousek za stejnojmenným městečkem, navštěvujeme velkolepé Huka Falls.

Lake Taupō

A tak jsme přežili Mordor a míříme dál na jih!