Písák Mezi Mosty

Koupání v písáku  /i v září/

Jet v pátek 23. září odpoledne pracovně přes Prahu do Lázní Toušeň je čiré bláznovství. Cesta, která by normálně mohla trvat 45 minut,  se protahuje na 1,5 hodiny! Hrůza. Je už po  17. hodině a  my máme štěstí, že v lakovně ještě pracují. Úkol je splněn, tma bude za chvíli, ale my uškvaření z auta máme ještě jeden cíl, písák. V okolí jsou 3  jezera :  Mezi mosty, Malviny a Tůň.

Mezi Mosty - písák Toušeň
Mezi Mosty – písák Toušeň

Pískovna a jezero Mezi Mosty

Na jihovýchod od Brandýsa nad Labem mezi Čelákovicemi a obcí Lázně Toušeň, leží bývalý písák, jezero Mezi Mosty. U kostela v lázních Toušeň  jsme zahnuli doleva, jsme na  břehu Labe, auto necháváme u brány, dále jdeme příjemnou procházkou kolem řeky. Míjíme rybáře i barevnou elegantní lávku přes řeku. Jezero je asi 500 m  od místa, kde jsme vyšli. Jsme u jezera největšího – Mezi Mosty.

lávka přes Labe Lázně Toušeň

Koupání, pláže a rybaření

Vstup hned zkraje je po louce k písčité pláži. Už se stmívá, kolem jsou rybáři a koukají, co za blázny tady se svléká do plavek a leze koncem září do vody. Voda je ovšem báječná, teplota vody přijatelná a koupání při západu slunce velmi romantické. V jezeře naproti kempuje pár lidí a rybáři na „ naší„ straně si užívají páteční večer u postavených stanů. Víkend slibuje parádní počasí a tak můžeme jenom tiše závidět.V sezóně je jezero vyhledávané hlavně lidmi z okolí. Na jezeře je i neoficiální nudistická pláž , která se nachází v severním cípu jezera. Pláž je písčitá, místy oblázková.