Polský Balt autem 5 – Rybářská osada v Oksywie

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Evropa » Polsko » Polský Balt autem 5 – Rybářská osada v Oksywie

Pláž Oksywie

Dnes je cílem město Gdyně, pláž Kepa Redlova. Cestou z Debiny nás zaujme ještě jedna restaurace s domácím jídlem. Mají otevřeno. Těšíme se na polévku, hrachová i fazolová /trochu jiná než ty naše/, obě opět výtečné a ještě neodoláme a dáváme si pirohy s houbami, zelím a cibulkou. Mňam! Místo piva a limonády dostáváme pivo se sirupem. Máme žízeň a tak to vypijeme.

Gdyně

Přeplněné městské parkoviště  u městské pláže v Gdyni nás děsí a tak měníme plán a na mapě hledáme, nějakou zeleň s pláží u Gdyně.

Rybářská osada v Oksywie

Zaujme nás Rybářská osada v Oksywie a tak rychle pryč. Z centra to není daleko a tak za půl hodiny parkujeme. Moře nevidíme, ale mělo by tu někde být. U parkoviště jsou pěkné toalety, teče tu i voda, je tu parčík i vyhlídka. To bude asi to správné místo na dnešní přespání. Zvykáme si na trochu větší hluk nad námi,  v krátkých intervalech létají letadla a helikoptéry. Sem a tam.

Pláž

Na pláž vedou dvě cesty, volíme tu po schodech. Překvapení nás čeká hned u vstupu, pláž je hluboko pod námi a po úzkých dřevěných schodech, po strmé Kępě Oksywské, se dostáváme na kamennou promenádu.

Promenáda v Oksywie

V roce 2016 původní betonové schodiště spláchl liják. Podél schodiště vedou koleje jedné ze dvou lanovek v severním Polsku, které slouží k přepravě úlovků z rybářského přístavu. Železnice byla vytvořena z infrastruktury Oksywska Kolej Nadbrzeżna (takzvaný Kašubský expres), která kdysi mimo jiné jezdila v osadě Rybacka, ale podél břehu zálivu.

Pláž v Oksywie

Po betonovo-kamenném pásu dojdeme až na pláž.  Letadla nepřestávají burácet, na obzoru jsou vidět velké lodě a poloostrov Hel. Jsme na pláži, Překvapené, že tady objevujeme divokou pláž. Shodujeme se, že se ocitáme někde v Asii. Věci pokládáme k padlému kmenu, kterých je tady více. Jsou tu lidé a tak až do západu slunce relaxujeme pozorováním moře i koupajících. Konečně se pláž vylidňuje. Ještě noční koupel a vracíme se k autu.  Na parkovišti jsme osiřely, tak rychle připravit spaní, natáhnout moskytiéru. Spí se dobře.

Labutí jezero

Nemohu spát a tak jdu na východ slunce. Sejdu dolů cestou kousek od parkoviště, část je strmý neupravený  pískový koridor, kolem bují zeleň.

Pláž je opuštěná a přede mnou se objevuje klidná hladina baltského moře a na ní se houpe možná stovka labutí /teda doufám, že jsou to labutě/ a dalších druhů ptactva. V dáli jsou na písku rybářské lodě rybářské kolonie, běžně známé jako „Rybaki“, a torpédový dům v Babie Doły. Pecka! Růžové tóny vycházejícího slunce evokují k názvu Labutí jezero. Krása, ještě vykoupat a pak už se vracím . Snídáme u obrovského dřevěného stolu s lavicemi a pak jdeme na pláž. Místo je asi oblíbené, pláž se plní, ale místa je dost.

Pláž v Oksywie

Dnes to připaluje a tak kolem 14 hodiny vyrážíme do Sopot.

Osada Rybacka – sídliště v Gdyni ležící ve čtvrti Oksywie v Kępě Oksywska a na Puck Bay. Spojení s centrem města je možné díky autobusům MHD (linka č. 152).