Polský Balt autem 4 – Rowy

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Evropa » Polsko » Polský Balt autem 4 – Rowy

Pláž Debina

Za necelé 2 hodiny jsme blízko Rowy. Cestou nás zaujala sympatická restaurace a tak zabočujeme a jdeme prozkoumat. Nabízejí domácí kuchyň a je to tady útulné. Daly jsme si fazolovou  a Napolitánskou polévku. Obě skvělé! Jako zákusek jsme neodolaly a daly si pirohy s borůvkami polité smetanou. Hospoda Spichler Debina se plní a tak je dobré rychle zvednout kotvy. Pivo ani alkohol zde nepodávají, prý na to nemají licenci.

restaurace Spichler Debina

Rowy

Město a náš původní cíl cesty je plné turistů a hotelů. Pláže zde jsou, ale moc nevíme , kde tady zaparkovat. A popravdě se nám mezi ty davy lidí ani nechce. Cestou do Rowy jsme zahlédly odbočku u lesa, kde bylo napsané pláž. Vracíme se, netrefíme úplně přesně a skončíme u haldy se dřevem. Stojí tu mladík a tak se ptáme jestli je tu nějaká pláž. „ Musíte ještě kousek na odbočku, přijedete na místo, kde jsou stánky se zmrzlinou, tam zaparkujete a pak půjdete nad útesem na pláž, kde nejsou  téměř žádní lidé“.

Debina

Procházíme lesíkem, kde je příjemný chládek. K pláži je to asi 10 minut. Cestou je několik vyhlídek s nádherným pohledem na písčité pláže a moře pod námi. Až na ty lidi, kterých je tu celkem dost, nádhera! Pláž v Dębině se nachází na úpatí strmého útesu,   táhne se z jedné strany až k Rowy a na druhé straně k Ustce. Na pláž se schází po dlouhých strmých dřevěných schodech (z ulice Nadmorska), jiný vstup na pláž není. Stánky ani toalety na pláži nejsou.  To vše je u vstupu do lesíka. Nad pláží a útesem jsou pěšinky i stezky pro cyklisty. Pláž je přírodní, v hlavní sezóně je na pláži 100 metrů dlouhá hlídaná pláž ke koupání. Samotná pláž směrem k Ustce je pokryta drobnými kamínky a směrem k Rowy je písečná.

Západ slunce

Koupání je opravdu skvělé a my si na pláži  užíváme až do večera. Gabča nechala u zmrzlinářů vychladit prosecco a tak než zavřou musíme si ho vyzvednout.

Pláž Debina

Auto přeparkujeme na jedno ze zelených parkovišť. Stojí tu 2 dodávky a tak tady bude asi to správné místo na spaní. Auto je připravené na nocleh a my pospícháme na pláž, kde s dalšími čekáme na západ slunce. Lidé se tady opravdu baví, koupou se a je tu báječná atmosféra. Na pláži zůstáváme jako poslední.

Spalo se dobře , brzy ráno jsem se  stihla vykoupat. U auta jsme si daly dobrou snídani a asi hodinu nás otravoval dron, který nad námi létal. Jdeme znovu na pláž, tentokrát ne na dlouho, nebe se zatáhlo a začíná průtrž . U schodů je tlačenice, úplně promáčené , jako i všichni kolem nás, se schováme na chvíli pod slunečníkem u stánků. Za půl hodiny přestává pršet . Balíme a vyrážíme směr Gdyně.