Polský Balt autem 9 – Toruň

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Evropa » Polsko » Polský Balt autem 9 – Toruň

Ve městě perníku

Naši cestu v Polsku končíme ve městě Toruň. Toto nádherné a historické město, kde se narodil Mikuláš Koperník, jsme navštívily na doporučení  a dobře jsme udělaly. Do města přijíždíme navečer a trochu máme problém s parkováním. Nakonec zastavíme na jednom z placených parkovišť přímo v centru. Hned kousek v indické restauraci si dáme skvělou polévku i placky. Pak už hurá do města.

Toruň

Procházíme uličkami i přes náměstí, podél vznešených budov i katedrál. Je večer, lidé se baví v několika otevřených zahrádkách restaurací. Po prohlídce starého centra i my usedáme  venku a užíváme si příjemnou atmosféru  spolu s ostatními. Osvětlená noční Toruň  je nádherná.

Vracíme se pro auto a začínáme přemýšlet, kde dnes složíme hlavu /teda spíše auto/. Spát se dá na několika místech u řeky, ale všude je buď obsazeno anebo tady zevlují podivní lidé. Jedeme tedy směrem ke kempu TRAMP. Vedle je malé koupaliště a parádní místo na parkování. Ale je tu výstraha se zákazem spaní a parkování a tak nakonec  vjíždíme do kempu, kde přenocujeme.

kemp a hotel Tramp Toruň

Ráno  pak vyrážíme zpět do ČR. Náš krásný polský výlet končí.

Toruň

Historické město  Toruň leží na řece Visle v severo-středním Polsku. Toruň je jedním z nejstarších měst v Polsku; bylo poprvé osídleno v 8. století a v roce 1233 bylo rozšířeno o německé rytíře.  Po staletí zde žili lidé různého původu a náboženství. Od roku 1264 do roku 1411 byla Toruň součástí hanzovní ligy a v 17. století byla hlavním obchodním bodem, který výrazně ovlivnil architekturu města, od cihlové gotiky po manýrismus a baroko.

V raném novověku byla Toruň královským městem Polska a jedním ze čtyř největších polských měst. S rozdělením Polska na konci 18. století se stala součástí Pruska, poté  varšavského vévodství, sloužícího jako dočasné polské hlavní město v roce 1809, pak znovu Pruska, Německé říše a po první světové válce znovuzrozené polské republiky. Během druhé světové války byla Toruň ušetřena bombardování a ničení; Staré Město a ikonické centrální tržiště byly zcela zachovány.

Toruň je proslulá svým muzeem perníku – tradice pečení perníku sahá téměř do tisíciletí – a také svou velkou katedrálou. Toruň je známá svou velmi vysokou životní úrovní a kvalitou života.  V roce 1997 byla středověká část města zapsána na seznam světového dědictví UNESCO. V roce 2007 bylo staré město Toruň přidáno na seznam sedmi divů Polska.

Toruň

Dříve to bylo hlavní město Torunského vojvodství (1975–1998) a Pomořanského vojvodství (1921–1945). Od roku 1999 je Toruň sídlem samosprávy Kujavsko-pomořanského vojvodství a je jedním z jeho dvou hlavních měst, spolu s Bydgoszcz. Města a sousední kraje tvoří metropolitní oblast partnerského města Bydgoszcz – Toruň.

Kemp TRAMP

Do kempu je to z centra kousek ( něco přes 1 km) Hotel i Camping Tramp se nachází u řeky Visly. Hned vedle je malé koupaliště a 500 metrů odtud zastávka vlaku. V hlavní budově, kde je  24.. hodinová recepce, je restaurace i pokoje k pronajmutí. V kempu jsou i chatky a místa pro karavany, auta i stany. Sprchy a toalety jsou v budově. Je zde dětské hřiště i tenisový kurt. Snídaně formou bufetu je možné objednat v recepci. Wifi je zdarma.