JIHOAFRICKÁ REPUBLIKA – 8

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Afrika » Jižní Afrika » Jihoafrická republika » JIHOAFRICKÁ REPUBLIKA – 8

Pozorování velryb, tučňáci a safari

Je pátek a po škole jedeme na třídenní výlet, podívat se mimo Kapské město. Po téměř čtyřech hodinách zastavujeme ve městě Swellendam, které  je třetím nejstarším osídlením v Jižní Africe. Leží na úpatí krásných hor Langeberg.  Nakoupíme si nějaké potraviny a asi po půl hodině jízdy od města jsme se ubytovali na malé farmě. Dost špatně vybavené domečky, kde teče z vodovodu hnědá voda, na posteli není ani povlečení, v areálu neexistuje žádné osvětlení a jídelna je pěkně daleko. Na večeři čekáme moc dlouho a syn to nakonec vzdal a odešel. Vydržela jsem čekat na kuře s bramborem a už po tmě nesu synovi jídlo do domečku. Samozřejmě, že jsem ve tmě spadlo do nějakého hlubokého výmolu a podvrtla jsem si kotník. Dolezla jsem zpět do jídelny a majitel mi dal na nohu led, do ruky víno a nakonec mě autem odvezl do domku.

Garden Route a skvělá jihoafrická vína

Druhý den je hned krásnější. Hrajeme si s místním psem. Je tu jezero a můžeme si půjčit loďku a projet se po vodě. Okolo nás jsou zelené kopce a dost mi to tu připomíná Nový Zéland. Po snídani jedeme do Mossel Bay k Indickému oceánu, který je pekelně studený. Zašli jsme si na oběd do restaurace Santos Express, která byla původně vagón. Dali jsme si skvělého, čerstvého hejka s bramborem a víno. Vždyť projíždíme slavnou Garden Route,  jihovýchodním pobřežím Jižní Afriky. Nezkoušet místní fantastická vína, by byl opravdu hřích. Jsme téměř 400 km od Kapského města.

Mossel Bay

BIG FIVE

Jedeme se ubytovat do Garden Route Game Lodge,  zpět do vnitrozemí. Tentokrát máme nádherné ubytování. Bydlíme v kulatém domečku postaveném v africkém stylu s vlastní koupelnou. Je tu i bazén, krásná recepce a obrovská jídelna, kde jsme měli večeři a byl to nezapomenutelný kulinářský zážitek. Mohli jsme ochutnat to z nejlepší z Afriky formou bufetu a různé druhy. Areál je vybudovaný v soukromé oboře a je domovem množství divoké zvěře, včetně velké pětky „Big Five“, jsou zde lvi, levharti, nosorožci, buvoli a sloni.

safari

Safari

Přijelo pro nás auto, vylezli jsme na korbu a vyjeli. Po pár minutách jsme zjistili, že syn zapomněl vzít svůj fotoaparát a moje filmy. Ve foťáku jsem jen snad 5 snímků. No, chybička se vloudila. Viděli jsme 2 slony, nosorožce, lva a levharti se dali pozorovat jen z dálky přes dřevěnou ohradu.

Velryby v zálivu městečka Hermanus

Večer jdeme na hostinu a průvodce nám říkal, nevím jestli si z nás jen dělal legraci, ale že po cestě do domků můžou ležet na cestě černí hadi. Vypadají jako uschlý klacek a jsou zákeřní a jedovatí. No, a navíc, tu prý žijí obrovský pavouci, kteří se lehce dostanou skrz dutiny a slámovou střechu do našeho pokojíčku. Přestože jsme měli nad postelí moskytiéru, pustili jsme větrák a každou chvilku jsme baterkou kontrolovali, jestli po nás něco neleze. Noc jsme přežili a nic nás nesežralo, ani nepokousalo. Po opět fantastické snídani, jedeme tři hodiny zpět, směr Kapské město, ale jinou trasou. Jsme ve městečku Hermanus v zálivu a zrovna je tu asi 5 velryb. Sice jsou dost daleko, ale slyšíme je krásně zpívat a je to neuvěřitelný a silný zážitek. Odpoledne si ve městě dáme pizzu a míříme dál k nedaleké Stony Pointu.

Stony Point Penguin

Stony Point Penguin kolonie na Betty Bay je jednou z pouhých tří kolonií na pevnině v Jižní Africe.  Jedna u Foxy Beach, kde jsme už byli. Jsme tu v ideální čas, je odpoledne a tučňáci se právě vrací z lovu.Tučňáci staví hnízda daleko od sebe, obvykle pod keři. Žerou sardinky, ančovičky, kranase a sledě. Neumějí létat a jejich komická chůze je roztomilá. Afričtí tučňáci jsou vynikající potápěči a jsou schopni se potopit do hloubky až 35 metrů. Pod vodou zůstávají až 2 minuty. Nemohli jsme se odtud odtrhnout, je tu opravdu nádherně.

Cestou do Kapského Města opět míjíme příšerné slumy chudinských čtvrtí na předměstí.