Rakousko – řeka Salza

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Evropa » Rakousko » Rakousko – řeka Salza

Zažij vodu na Salze

Je začátek září, pátek odpoledne a my z Prahy vyrážíme do malebného údolí v rakouském Štýrsku, kterým protéká řeka Salza, nacházející se jižně od pohoří Hochschwab. Jedeme  si užít nejoblíbenější  a možná i nejkrásnější řeku  nejen tohoto regionu.

SalzaVětšina osazenstva auta má jasný cïl a to vyzkoušet a sjet si tuto krásnou řeku na kajaku nebo na lodi. Nepříjemným faktem může být počasí. Na celý víkend hlásí déšť a zamračené nebe.

Jedeme se skupinou lidí, kteří navštěvují a zúčastňují se tréninků a akcí skupiny Zažij vodu.cz, jejíž hlavním mottem je „Voda je pro nás životní styl. Naším cílem v Zažij vodu je, abyste si pobyt na vodě a v přírodě maximálně užili.“

Cesta v dobré partě ubíhá příjemně a po 23.hodině jsme v  kempu  Widalpen. Začíná pršet a tak rychle stavíme stany. Je slyšet řeka i bubnující déšť, který se tříští o stan.

kemp Wildalpen

Sobota

Je ráno, déšť zatím ustal, mlha se drží  nad horami kolem nás. Místo pohádkově krásné, není zde plno, ale lidí  i lodí dost.

Plán dnešního dne je instruktáž k pohybu na divoké vodě, záchraně a sebezáchraně na tekoucí vodě. Technika jízdy na divoké vodě a ovládání plavidla. Splutí úseku od přehrady do kempu.
Podle chuti a síly je pak možné trénovat na přírodní slalomové dráze přímo v kempu. Délka úseku (16km),obtížnost WW II.

Zažij vodu – Salza

Odjíždíme k přehradě, Ajka je řidič a já výletník. 5 kajaků a jedna nafukovací loď. Začíná lejt, vodákům to až tak nevadí, ale mně teče do bot i do foťáku. Chtěli jsme si s Ajkou udělat výlet do okolí, ale dnes to nevyšlo. Ach jo!. Plavba od přehrady do kempu  patří k těm lehčím a trvá asi tři hodiny.

Neděle

V noci prší a na zítra to nevypadá moc dobře. Jaké je překvapení, když ráno jako když utne, déšť ustal a začínají se ven drápat první sluneční paprsky. Úžasné, kolem hory,  příroda a řeka dostává smaragdový nádech. Vodáci  po sbalení tábořiště postupně ozdobí průzračnou řeku barevnými kajaky i loděmi.  Jejich dnešní program je splutí dolní části Salzy z Wildalpenu do Palfau vč. Malé a Velké soutěsky. Mezi Wildalpenem a  Palfau, pod mostem Hängebrücke, si pak někteří vyzkouší i skoky do řeky. Délka úseku (18km), obtížnost WW II – III..

Salza

Po 15. hodině výlet končí. Jsme na velkém parkovišti v Palfau. V hospodě „U Maďara“ si s chutí dáme skvělou polévku, štrúdl, hamburger, salát, Rádlera a míříme zpět do ČR, kam za hustého deště  přijíždíme kolem půl noci.

Zažij vodu

Řidičem, učitelem a  „šéfem“ celé „naší“ akce Zažij vodu na Salze,  byl Jířa. Pohodový chlapík, srandista a hlavně instruktor vodní turistiky do WW IV, absolvent kurzu Krizové situace a záchrana na divoké vodě, Záchrana z válce. Licence Emergency Responder v rozsahu CPR+Primary Care (EFRké vodě, Záchrana z válce. Licence Emergency Responder v rozsahu CPR+Primary Care (EFR)intruktor vodní turistiky do WW IV, absolvent kurzu Krizové situace a záhrana na divoké vodě.

Jířa

Kemp Wildalpen

Kemp, kde můžete provozovat vodní sporty – jízdu na kajaku, rafting nebo kanoistiku. Kemp má kapacitu 80 míst.  Kemp je přímo u řeky, jsou zde toalety a sprchy. Po můstku dojdete do obce Wildalpen, kde je obchod  i restaurace. V okolí je spousty míst, kam můžete na výlet. Koupat se dá v řece přímo v kempu. Ubytování se psy je v kempu povoleno, je zde WiFi. Provozní doba kempu: od začátku dubna do poloviny října.