Rezek v Krkonoších

Původně to byl Jeruzalém

Z Křížlic se ještě přesouváme na další krásné místo, na Rezek. Cesta přes Rychlov a Vítkovice  k našemu velkému smutku /nemůžeme se zastavit v „naší“ chaloupce v Rychlově/se opravuje a tak jedeme přes Františkov.

Rezek

Je chladno, ale sluníčko pomalu začíná nabírat na síle. Je doba oběda a tak si dáme skvělou houbovou polévku a  „smažák“ a pak už vyrážíme na krátkou procházku. Turistů ještě není moc a tak si podzimní procházku náramně užíváme. Jdeme po zelené turistické značce /trasa 4272/- trasa spojuje Rezek se sedlem pod Dvoračkami. Začíná v osadě Rezek v sedle Vlčího hřbetu jehož východním úbočím je vedena. My  jdeme jen část této krásné stezky, po hodině se vracíme zpět a nerady se kvůli povinnostem vracíme zpět do Prahy.

Samoty v sedle (893m) pod Preislerovým kopcem při horské silnici z Rokytnice nad Jizerou do Vítkovic asi 5 km vjv. od Rokytnice v západních Krkonoších, budované od roku 1902, evangelickými osadníky původně nazývané Jeruzalém. Původně (od roku 1816) tu stávala jen kamenná myslivna, kterou po čase doplnil i objekt celnice – finanční stráže. V pozdější proslulé hospodě Na Rezku hostinský Škoda pálil a do celého okolí dodával „modřínovou rezkovačku“, na kterou chodívali svorně pašeráci i financové.

Na Rezku začíná Exkurzní cesta na Dvoračky /1140m/, zbudovaná v r. 1879 hrabětem Janem Harrachem.

Rezek

Je zde horský hotel a dva penziony, v zimě zde bývá v provozu malá sjezdovka .V okolí jsou upravené běžecké tratě.  Obec se nachází ve III. zóně Krkonošského národního parku. Při pěkném počasí je zde výhled na na Kozí hřbety, Luční a Studniční horu. Osada je pro svou dostupnost výhodným výchozím místem pro pěší turistiku, cykloturistiku, lyžování.