• Menu
  • Menu

Sněžka v zimě

Sněžka – vydařený výlet

Šílený nápad jet na Sněžku

Venku mrzne, jako když praští. Jedeme na Sněžku. Tak to asi zmrzneme. Keci v kleci, říká Ajka „mám plnou dodávku zimního oblečení“ Skhoop! Rychle nás teple oblékne do švédských péřových sukní, bund i kabátů a je rozhodnuto! A teď rychle  na lanovku.   A za tohle rozhodnutí jsme Ajce  za pár hodin opravdu vděčné všechny,  včetně cesty  lanovkou i famózních výhledů  z nejvyššího vrcholu naší republiky pokryté sněhem.

Lanovkou na Sněžku a překrásný západ slunce

Přijíždíme na parkoviště a jdeme zakoupit lístky na lanovku. Naším výchozím místem výletu na Sněžku je malebné horské městečko Pec pod Sněžkou (750 m n.m.). Už cesta nahoru je samé : „Bože to je krása, a je!“ Neskutečné scenérie, zima z Ladových obrázků, zamrzlé stromy, pohled na nejvyšší horu Sněžku a panoramatické výhledy do krajiny, úchvatné! Ještě je nutné dodat, že na celé Sněžce je nás dohromady 12 lidí, slovy dvanáct a to je taky neskutečná krása!

Sněžka

Nahoru se dá vyjít pěšky buď Obřím dolem kolem Slezské boudy a nebo přes Růžohorky a Růžovou horu. To, ale není náš případ, protože je kolem 15 hodiny a západ slunce bude za chvíli.. Krásné okamžiky ještě umocníme sklenkou šampaňského v Bistru, odkud je také nádherný výhled. Slunce zapadlo a tak rychle domů… Pokud se na Sněžku vydáte pěšky nebo lanovkou, přeji vám krásné počasí a užijte si to, tak jako my !

Lanová dráha na Sněžku

Nová lanová dráha na Sněžku byla postavena v období od 1.9.2011 do 19.12.2013. První úsek na Růžovou horu je v provozu od 20.12.2013, úsek na Sněžku od 22.2.2014. Lanová dráha vede v původní trase, pouze spodní stanice v Peci pod Sněžkou je posunuta níž k chatě Lesovna. Tradiční dvousedačková lanovka vyvážela celoročně turisty od roku 1949 až do 2.9.2012, kdy byl její provoz ukončen. Za tuto dobu lanovku navštívilo na 20 miliónu turistů a na vrchol Sněžky vyvezla více než 7,2 miliónu cestujících.

Sněžka
Lanovkou na Sněžku
Sněžka

Technická data lanové dráhy:

Typ: GD4

Systém lanové dráhy: osobní dvouúseková visutá jednolanová oběžná dráha se čtyřmístnými uzavřenými kabinami, které se ve stanicích odpojují od tažného lana.

Prostorová specifikace – nadmořská výška stanic:
stanice Pec p.Sněžkou: 828,95 m.n.m.
stanice Růžová hora: 1339,05 m.n.m.
stanice Sněžka: 1588,32 m n.m.

Sněžka
1.úsek 2.úsek
Pec p.Sn. – Růžová hora Růžová hora – Sněžka
Šikmá délka: 1747 m 2012 m
Převýšení: 510 m 239 m
Umístění pohonů: Růžová hora Růžová hora
Systém napínání: hydraulické hydraulické
Počet podpěr: 19 17
Průměr dopravného lana: 38 mm 38 mm
Výkon motorů: 240 kW 240 kW
Počet kabin: 15 17
Tažná větev: pravá pravá
Dopravní rychlost: 5 m/s 5 m/s
Časový interval kabin: 57,6 s 57,6 s
Vzdálenost kabin: 288 m 288 m
Počet osob v kabině: 4 4
Doba jízdy: 5 min 49 s 8 min 24 s
Teoretická přepravní kapacita: 250 osob/hod. 250 osob/hod.
Sněžka

Provoz lanové dráhy:

– denně od 8 do 18 hodin (v období 1. 5. – 30. 9. do 19 hodin),
– do rychlosti větru 60 km/hod.,
– provoz na Sněžku v závislosti na počasí v  Krkonoších
– v mezistanici Růžová hora se nepřestupuje,
– v době silného provozu nelze na Růžové hoře přistupovat směrem na Sněžku.

Podmínky provozu:

– přeprava kočárků a imobilních na vozíku (cca šířka 80 cm, délka 110 cm),
– přeprava psů – v prostorách lanové dráhy a při přepravě musí pes mít vodítko a náhubek,
– přeprava lyží, saní,
– kola se nepřepravují

 

Foto: Sára a Jana Schlitzovy

Sněžka

 

Jana Schlitzová

Má první cesta za hranice byla do NDR, tady jsem poprvé spatřila moře. Následovaly Maďarsko, Jugoslávie, Bulharsko. Když se otevřely hranice, stačila na několik let Evropa, to už byly cesty s dětmi. Od chvíle, kdy jsme poprvé s dětmi navštívili Asii, je poznávání, psaní a fotografování mým druhým zaměstnáním a stále mě to baví. Nádherná místa a zákoutí naší země, krásné České republiky, teprve objevuji a mám co dohánět.

Zobrazit články

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *