Svatý Jan pod Skalou

Podzimní vyhlídka u Kříže

Pozdní odpoledne a skvělý nápad. Svatý Jan pod Skalou, mystické a nádherné místo. Máme to sem půl hodiny. Je pátek,  turisté přijedou až zítra. Byla jsem zde mnohokrát, Sárka jako malá.

Svatý Jan pod Skalou – vyhlídka u Kříže

Kostel sv. Jana Křtitele

Předpověď slunného dne  se zatím moc nevyplňuje, cestou se zatáhlo úplně. V raně barokním kostele  sv. Jana Křtitele se chystá bohoslužba. V kostele jsem tady  nikdy nebyla a tak aspoň nahlédneme  i  do starého skalního kostela – jeskyně sv. Ivana. Nachází se zde také krypta a staré náhrobní kameny opatů kláštera. Je zde i část zachovalé přírodní travertinové jeskyně, zdobené původní krápníkovou výzdobou. Kostel se plní  věřícími a tak ještě jdeme pár metrů za kostel, kde zastavujeme u pramene s léčivou vodou.

Vyhlídka u Kříže

Jdeme po stezce kolem kaple Povýšení sv. Kříže. Je příjemně, slunko už začíná prosvítat mezi stromy. Jdeme příjemnou procházkou, po cestě je hodně spadaných větví i kmenů, možná po poslední vichřici, která se prohnala naší republikou. V kopci to místy trochu klouže na napadaném listí. V nejvyšším stoupání se dá přidržet dřevěných zábradlí.

Svatý Jan pod Skalou – vyhlídka u Kříže

Jsme na skalnaté vyhlídce nad údolím Kačáku. Slunce si své paprsky schovalo na tento okamžik. Je tu překrásně, sedíme na lavičce a s obdivem hledíme na panorama i na romantickou ves pod námi. Zapalujeme svíčku a vzpomínáme. Nechceme se hnout, ale začíná být chladno, vždyť je listopad!

Vracíme se zpět, les místy temný se rozsvěcuje zlatavým sluncem i listím.