Thajsko a Vietnam 11 – ostrov Koh Lipe

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Asie » Thajsko » Thajsko a Vietnam 11 – ostrov Koh Lipe

Zpátky do minulosti – Ko Lipe

Ostrov Koh Lipe,  který je součástí souostroví Adang, se nachází asi 65 km od pevniny. Sousotroví se skládá z 10  ostrovů a je součástí národního mořského parku Tarutao.

Pattaya Beach Koh Lipe

Lodí na Koh Lipe

Přistáváme  na hlavní pláží, Pattaya Beach. Velké množství lodě kotví u dlouhého mola, na břehu je spousty lidí. Jdeme po schodech k jakémusi betonovému přístavnímu nádraží s pokladnami. Zaplatit musíme vstup do NP – 200 BTH.  Je tu chaos (jsou vánoční svátky, o to hůře). Další šok na nás čeká nahoře, kde přijíždějí jedna rikša za druhou, tady vystupují a nastupují turisté a rikši je rozvážejí do jejich ubytování. Nemohu tomu uvěřit, snad jsme na správném ostrově! I my nasedáme do rikši, která nás veze do Andaman resortu. Na ostrově budeme 6 dní a překvapení nás tady čeká mnohem více…

Zpátky do minulosti

Jsme na ostrůvku, kde jsme s dětmi byli 2x před více jak 10 lety  a trávili  zde moc krásné chvíle. V té době byl ostrov, rájem na zemi. Spaly jsme v nejmenší rákosové chýši  na ostrově Koh LIpe,  v resortu Fischery Bay.  Terezka se do bungalovu nevešla a tak spala v hamace zavěšené na malé verandě. Pohádkový ostrov s nádhernými plážemi, skvělým šnorchlováním, průzračnou vodou, výlety na okolní opuštěné ostrůvky, skvělým thajským jídlem, báječnými lidmi. Naše lodní výlety se Sipem a kamarády kolem ostrůvků, s návštěvou rybářské lodi plné ryb, opékání ryb na jednom z opuštěných ostrovů…

Koh Lipe zpátky do minulosti – rákosová chýše ve Fishery BAy

Přes ostrov se chodilo pěšky, uprostřed byla cikánská vesnice, nějaké stánky. Nejluxusnější a nejdražší resort byl View Point, resortt s překrásným výhledem na moře a okolní ostrovy, dole s bílým pískem a skvělým koupáním…..

Koh Lipe zpátky do minulosti

Andaman resort

Resort je rozlehlý, jsou zde nové luxusní bungalovy různých velikostí a cenových relací, přímo na krásné pláži Sunrise a Sunset. My bydlíme úplně na konci resortu v kopci ve starším dvoupatrovém domě, pod vzrostlými stromy. Horní pokoj má příjemnou terasu s výhledem. Spodní pokoj je trochu cítit plísní, ale jinak celkem slušné bydlení.

Cestou na Walking Steet

Jdeme vyzkoušet teplé moře a až do západu slunce se povalujeme a relaxujeme na pláži. Poté vyrážíme do „centra“ do doporučené indické restaurace. Náš resort má vedlejší neudržovanou cestu, po které jdeme, kolem odpadky, přecházíme přes původní vesničku.

cestou na Walking Street

Cestou nás neustále předjíždějí motorky a rikši. V  indické restauraci jsme první a očividně je personál vykolejený a tak i obsluha a jídlo pro nás teda žádný zázrak, ale během chvíle se restaurace zaplní a tak asi jsme jenom neudělaly správnou volbu. Pokračujeme dále, přicházíme k bráně, která nás vede na Walking Steeet.

Walking Steet Koh Lipe

Po obou stranách obchůdky, stánky, restaurace, bary, dokonce obchodní dům a spousty lidí!. V jedné z cestovních kanceláří hovoříme s Thajcem, který tu před lety, pracoval v malém stánku. Sdělujeme si vzájemně naše pocity z „nového„ Ko Lipe  i dobu minulou. Říká, že si na nás vzpomíná, očividně jsem prý jeho kamarádka, no nevím! V každém případě, se u něho každý den zastavíme a také nám je velmi nápomocen, při výběru výletů i přepravy, kterou řešíme až pojedeme na ostrov Koh Pu.