Tunisko Bousten

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Afrika » Tunis » Tunisko Bousten

Dovolená – super last minute

Jet do Tuniska s dětmi , do resortu s připravenými programy pro ně i pro rodiče, je určitě dobrým nápadem, jak si prodloužit nejenom léto, ale možná si i trochu odpočinout. Děti , které jsme v resortu potkávali se těšily na své animátory, tancování , hraní, vyřádily se na tobogánech, v bazénech i v moři.Mohly společně s rodiči zažít bitvu na pirátské lodi, mohly si užívat v nedalkém obrovkém aquaparku, nebo zkusit jízdu na velbloudech , či koních.Ti starší mohly okusit a obohatit své znalosti v dějepise o návštěvu Kartága. Ti zdatnější navštívili s rodiči jistě zajímavý dvoudenní výlet na Saharu a oázy. Je pondělí, zbývá nám jenom 8 dní dovolené, v Česku hlásí velmi nepříznivé počasí.Kola nám ukradli a tak původně plánovaný trek s dětmi na kolech se nekoná. Je 15. hodin odpoledne , rozhodli jsme se jet do tepla a to hodně rychle.Zakupujeme zájezd on exclusive do Tuniska, za dvě hodiny máme být na letišti. Děti necháváme doma. Házím do kufru nejnutnější , určitě něco zapomenu! Nemám průvodce , ani nic zajímavého o Tunisu, prostě to se nedá stihnout! Jsme v letadle a za dvě a půl hodiny přistáváme v hlavní městě Tunisu. I ta cesta , jindy stěží přežitá, probíhá kupodivu nějak rychle a v pohodě. Možná, že to zapřičinila i trocha Becherovky a pivo. O půlnoci jsme ubytovaní. Ráno se těšíme na snídani on exklusive. Jsme v obrovské jídelně, spousty jídla , kolem nás rusky a polsky mluvící turisté.

Tunisko Bousten– dovolená s dětmi

Není to náš šálek kávy, ale já se těším na moře a tak je mi to celkem fuk. Slunce příjemně pálí , jdeme na písečnou pláž, patřící k hotelu.Moře je klidné a voda úžasně teplá. Nic více mě nezajímá a šup do vody. Nádhera. První problém je kam dát naše fotoaparáty. Náš tuniský , ale česky mluvící průvodce, nám příliš nepomohl.Prý je uschovat na pokoji do kufru.Máme nakonec štěstí 2 trezory u recepce odpovídají velikostí , že se tam foťáky vejdou.A tak aspoň trochu klidu. Honza žbrblá, že ve vodě to není na šnorchlování, ale já jsme nadmíru spokojená. Život turisty v hotelech on exklusive je dosti fádní: ráno , v poledne a večer žroutské hody.Po několika dnech moc nevím , co bych si dala. Nově přicházející turisté mají přeplněné a namíchané talíře .Po několika dnech každý na množství i rozmanitosti ubírá. Další aktivitou jsou výlety. Pro rodiny s dětmi , mladá děvčata i seniory asi oblíbené animační programy. Užíváme si salátů , sladkého,pijeme pivo i víno.Ne však dlouho, druhý den mě postihne noční krutá Faraónova pomsta . Konečně vím , co jsme zapomněla doma. Prášky na akutní průjme a zvracení. No , super!A tak nekonečně dlouhých osm hodin pobíhání ….! Ráno venku vychází Slunce, klepu se jako osika a nevypadám ani moc opáleně. Honza odjíždí do města pro prášky. Do odpoledních hodin se nehnu z postele, pak to začíná být už trochu lepší a tak ne si příliš podobná vycházím z pokoje. Světlým bodem našeho pobytu je milé neplánované setkání s Miluškou a Františkem. Miluška zaslechnuvši rozhovor Honzy s průvodcem o možnosti nezávislého cestování po Tunisku nám spadla z čistého nebe.V Tunisku žila a pracovala jako lékařka 3 roky.A tak máme živou mapu i s vyprávěním. František je také lékař , a k tomu ještě vědec, profesor…moc,moc. Na jejich úctyhodný věk / přes 80 let/ jsou neskutečně aktivní a čilí. Až se člověk stydí, že se dvě hodiny válí na lehátku.Téměř každý večer jsou našimi spolustolovníky a přáteli na večer. To se pak dá přežít, při jejich zajímavém vyprávění o Tunisu, Americe, rodině i veškeré večerní animační programy a další aktivity v hotelu. Týden v Tunisu obohacený o naše soukromé výlety , fotografování a i o příhodu s naším okradením proběhl velmi rychle.Velkou neznámou pro nás byl i pobyt strávený v době Ramadámu.Už jsme také poučeni a o něco chytřejší. Po 18 .hodině nechtějte žádné služby, odvoz, jídlo, jízdenku ..Ale to je na delší vyprávění. Městečka a architektura pro nás i pro fotoaparáty zajímavá. Lidé, až na ty v těch turisticky atraktivních zónách, milí a vstřícní. Náš resort byl úrovní asi normální, ale čistotou nás mile překvapil. Nic jsme neočekávali, chtěli jsme se jenom rychle dostat k moři a to se povedlo! Nevím jestli mi bude chybět Tunisko, ale moře určitě! Možná bude chybět i cesta , kterou jsme plánovali na Saharu a na solné jezero.