Venezuela 12

Vodopády  Sarowapo a  Arapan Meru Falls

Jsme poštípané po celém těle. Muchničky puri-puri se na nás vyřádily. Bodnutí jsme vůbec nevnímaly. Pak to příšerně svědí. Po vpichu zůstává rudá tečka a ranka se dlouho hojí. Jdeme se nasnídat. Ubytování je nuzné, ale je tu sprcha, nemáme odvahu se v koupelně umýt. Vystačíme si s koupáním v přírodě. V pokoji jsme viděla obrovského pavouka a večer jsme vyháněly netopýra. Carlos opravuje auto. Jen se oprava podaří jedeme na další vodopád  Soroape (Sarowapo). Tady se nám líbí, pod vodopády se masírují indiánky a ukazují nám, kam si sednout a kde je nejlepší masáž vodou. Pod vodopády jsou tůňky a bazénky, voda je teplá a užíváme si tu celé dopoledne. Jsme pořád ve vodě, je to jediná možnost, jak se uchránit před puri-puri a teplem. Máme tři různé OFF a ani jeden nefunguje proti puri-puri.

vodopády Soroape (Sarowapo)

Na oběd jedeme do vesnice. Ricardo uvařil špagety s pestem a kuře s ananasem. Ricardo průvodce (http://www.adrenalinexpeditions.com/canaima_angelfalls.htm) je velice schopný, spolehlivý a zábavný a pohodový člověk. Dělá svoji práci s nadšením a zorganizuje cestu podle přání. Odhadne možnosti lidí, které provází a podle toho přizpůsobí plán. Miluje paragliding a pokud někdo chce adrenalin na divoké řece, je to také možné. My měly veliké štěstí, že jsme měly tak báječného člověka na cestu po oblasti Gran Sabana. Navíc době vaří  a žil mnoho let v USA. Mluví výbornou angličtinou. Řidič Carlos byl moc hodný a slušný člověk. Byla s ním legrace a dodržel slovo a poslal nám fotky, když jsme si nemohly vzít foták pod vodopád. Je to učiněný gentleman.

Po obědě jedeme na Arapan Meru Falls (Salto Quebrada de Pacheco). Vodopád má asi 25 metrů a je posazený v bujné zeleni.

vodopády – Arapan Meru Falls

Trochu jsme se tu připekly na slunci. Bylo tu tak nádherně, že jsme nechtěly odejít.

Chtěly jsme se ještě jednou podívat na stolové hory, ale začalo pršet. Vydaly jsme se tedy zpět do vesnice. Ricardo nám chtěl připravit večeři, ale v restauraci byla velká skupina a vše snědli. V krámku nemají nic. Ricardo nakonec sehnal rybu a udělal nám rybí karbanátky s tortillou a pomazánkou. Večer jsme se dívaly na dokumentární film o paraglidingu s Ricardem v hlavní roli. Dnes jsme byly dost unavený a šly jsme hned spát.