USA – V neslunné Kalifornii 2.

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Severní a Střední Amerika » USA » USA – V neslunné Kalifornii 2.

Na začátek cestopisu

12.7.2011 Nasedly jsme k Bobovi do auta, kde jsme se záhy dozvěděly, že nám zařídil ubytování u jeho známých v domě pro hosty. Nabídl nám, že nám ukáže Golden Gate Bridge ze vzdálenější pláže, ke které jsme se dostali z nejluxusnější čtvrtě San Francisca. Jak jinak, most nám zahalila nepropustná mlha a my si ho mohli jen představit, což ovšem nebylo tak složité, vzhledem k naší bujné fantazii. A tak jsme se pustili po pláži směrem k mostu, který se nám v mlze nevysvětlitelným způsobem stále vzdaloval. Po osvěžující procházce jsme se vydali směrem k Bolinas, který se měl stát v budoucnu naším domovem. V Marin County, oblasti zdravé výživy, jsme zastavili o ohromném Biosupermarketu, který byl pro dnešek naším největším zážitkem, to víte, holky z východu… Po nákupu jsme se konečně vydali do cíle naší cesty. Přivítala nás milá sympatická rodina, rozehřátý krb a krásně prostřený biostůl. Po večeři (V Čechách již 7 hodin ráno.) jsme si šly konečně lehnout (téměř 30 hodin bez spánku udělalo své).

Kalifornie- cestování s dětmi

13.7.2011 středa Po skvělé bio-snídani ve stylu „All you can eat“ přijel Bob. Během kontroly e-mailů nás napadlo, že by nám mohl pomoci se změnou letenky z Havaje, kterou jsme kvůli původnímu plánu (jet pracovat na 4,5 měsíců na Havaj) měly zakoupenou na začátek listopadu. Bob okamžitě zavolal na Hawaian airlines a pak to začalo. Původně jsme měly platit 180 dolarů za změnu jedné letenky. Bob tuto částku svým „ukecávačským stylem“ vyhandloval na 100 dolarů a ještě nám ji zamluvit na den, kdy jsme přesně chtěly. Právě jsme ušetřily 160 dolarů!! Skvělý! Pak ještě zavolal na jednu biofarmu na Big Islandu, na které bychom mohly strávit třeba 14 dní, kdybychom neměly už peníze. Toby nám zase ukázal stránku, na které byly všechny možné nabídky práce (typu workcamp) na těchto bio farmách po celém havajském souostroví. Odpoledne nás Bob vzal na prohlídku městečka Bolinas a jeho přilehlých pláží.

Asi největší zážitek jsme měly z návštěvy Bobova bytu. Skládal se pouze z jedné místnosti, která ovšem byla vybavena tak útulně, že by se sem každá z nás nejraději okamžitě přestěhovala. Uvědomily jsme si, jak málo stačí ke štěstí a žití a přitom se člověk ani nemusí omezovat. Bob sice neměl tekoucí vodu, zato měl zavedenou elektřinu a internet, takže byl pohodlně spojen s celým světem a přitom sám obklopen překrásnou krajinou s romantickými výhledy na okolní kopce. U sousedů jsme se poňuňaly s dvoutýdenními štěňátky zlatého retrívra a cestou zpět potkaly asi „milion“ Bobových známých. Domů jsme přijeli okolo páté a po jídle se vydaly autem na výlet po okolí. Byly jsme překvapeny, jak nádherná krajina se rozprostírala okolo zálivu ve kterém se schovávalo městečko Bolinas. K tomuto výletu jsme dostaly dva „průvodce“ Tobiho a Sašu, syny naší hostitelky. Mezi první informace, které nám stačili sdělit patřil i fakt, že Bolinas je domovem amerických Hippie, kteří se zde usadili a že se tato oblast skládá ze zahradníků nebo z bohatých lidí, pro které tito zahradníci pracují. Udělali jsme si malý piknik. Naše představa o slunné a horké Kalifornii se sice začala rozplývat už chvíli po příletu, ale v těchto větrných a mlžných dnech se rozplynula úplně