Nový Zéland 8

Nelson Lakes National Park

Palačinkové skály,gejzítry, jezera a nádherná příroda . Přesouváme se (4.3) dál na jih, k Jižním Alpám, do Nelsonova národního parku, k jezeru Rotiti. Pozor, na jižním ostrově vás v některých částech budou nepříjemně otravovat takové větší muchničky, je třeba se postříkat sprejem nebo namazat speciálním krémem, zjistili jsme, že na ně český repelent nezabírá. Zajímavost: v jezeře jsme viděli obrovské černé úhoře, kteří se nechali krmit z ruky.

Jezero Rotoiti

5. 3. Jedeme po pobřeží Tasmánského moře, hodně fouká, vlny se ženou na břeh. Zastavujeme u Palačinkových skal, které formovalo moře a vytvořilo fantaskní útvary. Při přílivu stříká voda vysoko těmito průrvami a uvádí diváky v nadšení.

My jsme v tu nejlepší dobu bohužel nebyli.Přespíme v Top 10 pod ledovcem Franz Josef, i na dálku je nádherně modrý. Pak pokračujeme dál a otevírá se nám výhled na jezero Wanaka – tmavá modř se střídá s azurovou, výhledy do širokého údolí s ostrými hřebeny i oblými kopečky.

6. 3. U jezera dáme ranní výstup na jeden z vrcholů (Roy), cesta je zasněžená a my vidíme, že jsme tu dnes první. Odpoledne menší pěšárna kolem jezera a pak zasloužené černé pivo v místní hospodě – tady se ukazuje anglosaský svět: velký výběr piv a možnost platit kdekoli a za cokoli kartou.

Jezero Wanaka

7. 3. Další den pokračujeme směr Queenstown silničkou vinoucí se mezi kopečky, zastávka u starého hotelu Cardrona, v jehož sousedství je stará pošta. Arrostown je bývalé zlatokopecké městečko s čínskou čtvrtí, kde v malých shrbených domečcích bydleli v době zlaté horečky Čínané. Samotný Queenstown je kýčovitý, ale jezero Wahatipu má kouzlo. Je nejdelší na NZ a má nevysvětlitelný příliv a odliv. Po houpavé silničce pokračujeme do Glenorchy a kempujeme u řeky. Čeká nás další z treků.

Parnik na jezere Wakatipu

Nelson Lakes National Park – založen v roce 1956 . Okouzlující alpská krajina s drsnými vrcholy , lesy , nádhernými ledovcovými jezery , čistými potoky .  Kompaktní pohoří ( Saint Arnaud…) jsou oddělená zalesněnými údolími ( Travers, Sabine, Dúrville, horní tok Matakitaki…) . Park se nachází na Jižním ostrově Nového Zélandu. Rozloha parku je asi 1020 km2 . Park je populární mimo jiné pro kempování, tramping a rybolov…Informace o  všech aspektech národního parku najdete v  informačním centrum v Saint Arnaud.