Cesta Bolívie, Chile, Velikonoční ostrovy 18

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Jižní Amerika » Chile » Cesta Bolívie, Chile, Velikonoční ostrovy 18

Santiago de Chile-  park Santa Lucía.

Santiago de Chile

5.12. 201. Dnes se vracíme do Santiaga de Chile. Zabalíme si a jdeme na snídani. V malé kanceláři platíme domluvenou částku za ubytování a aby mohli začít uklízet, dáváme si bágly za bar. Jdeme ještě rychle koupit pár dárečků do vesnice a poslat pohledy. Taxíkem odjíždíme na letiště a ve 2pm už letíme společností Lan, zpět na pevninu. Let LA 842 potrvá skoro 5 hodin. Nedostali jsme sluchátka a tak nám zabudovaná televize byla k ničemu. K obědu dostáváme kuřecí lasagne, červené víno, salát a dezert. Cestující mají ve vlasech zapletená peříčka, náhrdelníky z mušliček okolo krku. Přistáváme v 9 večer a musíme se přizpůsobit změně času. Rádi by jsme zpět do Los Arcos a naštěstí mají volno a dokonce dostáváme i náš původní pokoj. Je to jako návrat domů. Zajdeme si koupit chleba a paštiku a jídlo sníme na pokoji. Do láhve od koly nalijeme červené víno a jdeme si sednout na zahrádku. Prohlížíme si fotky a popíjíme chilské červené, je teplý a příjemný večer. Zažily jsme a viděli tolik krásných věcí.

6.12.2011.  Budíme se už v 7am. Chceme se ještě podívat po Santiagu a odpoledne už musíme na náš let přes Paříž do Prahy. Cíl naší procházky je park Santa Lucía, (Cerro Santa Lucía). Je tu klid a vyhlídka na město a na Andy. Pro lenochy je možnost použít výtah, ale my se raději projdeme. Kopec má jen 69 metrů. Nevíme proč je tu na každém kroku policie v neprůstřelných vestách, ale nikdo nás neobtěžuje. U vchodu se musíme zapsat do knihy návštěv.

Skalnatý vrch má velký historický význam. Údajně právě zde Pedro de Valdivia v roce 1541 založil město Santiago.. Ve skutečnosti je tím místem Plaza de Armas, ležící na dohled od pahorku. Kopec sám byl používán jako opevněná vyhlídka od počátku proti dobyvatelům.

Santiago de Chile

V roce 1872 se Benjamin Vicuña Mackenna, starosta města Santiago zasloužil o vznik parku. Asi 150 vězňů se dalo do práce a vybudovali různé cesty a výhledy, které vedou návštěvníky ze spodní části kopce do kaple, kde byl Vicuña Mackenna nakonec pohřben, a do krásného zámku Hildalgo. O park se dobře starají, je tu plno zeleně a Neptunova fontána.

Let AF 401 v 17,30. Na letišti nakupujeme poslední dárečky. V letadle máme místa vedle sebe, ale protože není plno, máme každý tři sedadla pro sebe. Petr dokonce 4 místa. Po dobré večeři poleháváme. Cesta je 13 hodin. Žádné zpoždění a v pořádku a na čas se vracíme do matičky Prahy.