Korfu v září 3

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Evropa » Řecko » Korfu v září 3

Arillas – pláže, pivo a víno

Je sobota, po skvělé ranní koupeli na osiřelé pláži a skvělé snídani na našem balkoně v Argiris máme v plánu jít  na prohlídku zdejšího pivovaru, který se nachází asi 2 km z Agios Stefanos – v Arillas.

zmrzlina

Cestou si dáme zmrzlinu, je to dost sladké a tak se raději těšíme na ochutnávku piva. V pivovaru se zdržíme asi hodinu a protože slunce začíná pěkně připalovat tak seběhneme dolů z kopce a už se nemůžeme dočkat až se vykoupeme na zdejší pláži. Cestou ještě vypijeme jeden pivní speciál s medem na žízeň.

Arillas Beach

Dlouhá úzká pláž, slunečníky a krásné moře. Německá turistka nám poradí, že se přes kopec dostaneme zpět do Agios Stefanos. Jsme rády, že nemusíme stejnou cestou. Navíc nás čeká krásná vyhlídka s nádhernými panoramaty.

Vyhlídka nad Arillas

Výstup nahoru trvá asi 20 minut. Jdeme stepí a je ukrutné vedro. Cestou se kocháme nádhernými výhledy. Na pláž, kterou jsme opustily, navazuje za skalisky další pláž, kde jsou nudisté.  Jsme na kopci, po pravé straně je restaurace Gravia. Těšíme se na Řecký salát, brambory a tzaziky. Mají to tu moc dobré.

Kaplička

Pokračujeme kolem vyhlídkové kavárny po hřebeni až ke kapličce. Malebná kaplička, kolem vyskládané kameny a kamínky s nápisy  ve všech jazycích pro nejdražší, kteří zemřeli. Kaplička je otevřená. Zapalujeme svíčku  a na malý kamínek vyrýváme velké srdce  a vzpomínku na našeho milovaného Honzu. Lehký vánek odnáší náš smutek a my pokračujeme dále, přes kopec a olivový háj směrem na Agios Stefanos, kolem stáda koz, kostelíka přebrodíme mořem až na naši pláž v Agios Stefanos. Vykoupeme se a jdeme chvíli relaxovat. Před osmou večer máme s dalšími Čechy domluvený odvoz do Arillas na každoroční slavnosti vína.

kaplička nad Arillas a Agios Stefanos – kamínek pro Honzu

Festival vína v Arillas

Už se stmívá, v Arillas není kde zaparkovat, všude auta autobusy a spousty lidí. Nemíříme na hlavní promenádu, ale do zdejšího parku (olivového háje). Už zdáli je slyšet řecká muzika. Vstup je zdarma, pokud chcete ochutnat zdejší víno, stačí si zakoupit za 8 Eur skleněný džbánek, který můžete pak dle libosti celý večer doplňovat.

Slavnosti vína v Arillas

Jsou zde na ochutnávku i nějaké speciality. Peče se maso, kuřata i selátka. Park je plný stolů i židlí, lidé tančí, zpívají a užívají si. Krásné dívky a ženy v krojích, radost z tance. Euforie davu nastává ve chvíli, kdy žena a muž sundají spodničku i spodky a začnou v reji tance šlapat hrozny vína ve velké kádi. Hudba přidává na razanci i rytmu. Zdejší, děcka  i turisté pak v reji tance pokračují dále. Vydržíme do půlnoci, kdy nás autobus veze zpět. Monótonní hudba i kmitání nohou při tanci nám zní v uších a pak usínáme.