Bratislava – duben 2019

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Evropa » Slovensko » Bratislava – duben 2019

S dětmi vlakem na Slovensko

Předpověď na velikonoční prázdniny vypadala příznivě a já se tak s dětmi rozhodla vyrazit na tři dny do Bratislavy. Nakonec se k nám přidala i kamarádka s dcerou. Původní plán byl, že pojedeme autem, ale uzavírky na silnicích (a s tím související zácpy) nás nakonec odradily a vyrazily jsme vlakem. Z Trutnova není moc dobré vlakové spojení, proto jsme ve čtvrtek ráno před půl sedmou vyjely z Trutnova autem do Pardubic, kde jsme nechaly auto na bezplatném parkovišti přímo před vlakovým nádražím.

Vlak společnosti RegioJet nám jel z Pardubic v 8:15 hod a pro 2 dospělé a 3 děti ve věku 12 let vyšel na cca 2.200,-Kč. Holky byly nadšené ze sedaček, protože na každé byla obrazovka a ony tak mohly mastit celou cestu hry, dívat se na filmy nebo poslouchat písničky. Kdo neměl svoje sluchátka, mohl si je ve vlaku půjčit. V ceně byla i káva, čaj, mošt, voda a časopisy; další jídlo a pití se dalo za rozumné peníze dokoupit.

ve vlaku

Bratislava

Cesta nám utekla rychle a za tři hodiny jsme už vystupovaly v Bratislavě. Náš apartmán Viky (3.900,-Kč pro 5 osob na dvě noci) měl sice check-in až ve tři odpoledne, ale po domluvě nás v něm nechali odložit zavazadla hned po příjezdu. Z vlakového nádraží jsme to měly k apartmánu pěšky asi 20 minut, během kterých jsme si navíc z venku prohlédly prezidentský palác. Ubytování bylo fajn – šlo o byteček 1+1, kde bylo vše, co jsme potřebovaly, a navíc to nebylo daleko do historického centra města.

Věci jsme si tedy nechaly v apartmánu a pak už z Kollárova náměstí odjely autobusem 31 (lze i 39) do ZOO (lístky na autobus stojí pro dospělého 0,70 nebo 0,90 EUR v závislosti na délce cesty, pro děti polovinu). Místní zoologická zahrada (pro nás pět za 25 EUR) je hezky „přírodní“, je v ní celkem dost zajímavých zvířat a součástí je i malý dinopark, takže jsme zašly i do 3D kina. Ze ZOO jsme autobusem č. 30 (lze i 39) dojely pod Most SNP, po kterém jsme přešly na druhou stranu Dunaje a výtahem vyjely na vyhlídkovou věž Ufo (95 metrů; vstupné 7,40/4,95EUR). Když jsme se pokochaly výhledy na daleké okolí, sešly jsme o patro níž do restaurace na něco dobrého k pití.

z Ufa

Znovu jsem se vrátily na druhou stranu řeky a tramvají č.4 jsme se přiblížily k našemu ubytování. Holky nás ukecaly na večeři v mekáči a zbytek večera jsme už strávily na pokoji.

V pátek ráno jsme se pěšky vydaly na Bratislavský hrad, odkud jsme měly pro změnu vyhlídku na věž Ufo. Od hradu jsme sešly na nábřeží a na jedné ze zakotvených lodí jsme si v restauraci daly pití. Na jedenáctou hodinu jsme měly již z domu přes internet rezervovanou plavbu po Dunaji (nás pět vyšla na 660,-Kč). Sice jsme se usadily na horní odkryté palubě, ale nakonec jsme všechny skončily v podpalubí, protože ač bylo krásně, na lodi to dost foukalo. Plavba trvala 45 minut, což bylo tak akorát, protože na koukání toho zase až tak moc nebylo.

Lanovka Kamzík

Tramvají č.4, autobusem čl. 30 (šlo by to i č. 39) a autobusem č. 43 jsme se dostaly až na zastávku Lanovka, odkud vedla lanovka na televizní věž Kamzík. Cestou jsme projížděly krásnou zalesněnou krajinou, kde místní lidé jezdili na kole, chodili na výlety nebo opékali buřty – moc se nám to tady líbilo.

lanovka na Kamzík

Lanovka na Kamzík(5 EUR zpáteční lístek) byla dost starodávná dvojsedačka, ale holky byly nadšené. Nahoře jsme si daly oběd v restauraci přímo v televizní věži, odkud byl nádherný výhled do okolí. Pak jsme se už opět lanovkou a dalšími dopravními prostředky vrátily na nábřeží, protože jsme holkám slíbily, že zajdeme na nákupy do obchodního centra Eurovea. Bohužel bylo všechno kvůli velikonočním svátkům zavřené, tak jsme si aspoň koupily kafe a zmrzlinu a sedly si na nábřeží. Po relaxu jsme se vrátily pěšky do apartmánu a k večeři si tentokrát daly tortily a pizzu.

V sobotu jsme zašly na snídani do centra do jedné moc hezké hospůdky hned vedle známé sochy „čumila“. Pak jsme se vrátily zpátky do apartmánu pro zavazadla a pomalu se vydaly na vlakové nádraží. Půlhodiny jsme ještě poseděly v zahradě u prezidentského paláce. Vlak odjížděl ve 12:47 hodin a tentokrát bylo dost vybrané občerstvení a k dispozici nebyly ani sluchátka. I tak nám cesta utekla jako nic a v 15:45 hod jsme už nastupovaly v Pardubicích do auta a vydaly se na cestu domů.