Cliffs of Moher – Jižní Irsko 2

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Evropa » Irsko » Cliffs of Moher – Jižní Irsko 2

Harry Potter na Cliffs of Moher

Na cestě  do do města Killarney se ještě stavujeme v Blarney Woollen Mills. Přádelna byla postaven v roce 1823. Vyráběl se tu kvalitní tvíd, vlněné, česané tkaniny, pletená vlna a punčochové zboží.   Od 19. století byl textilní průmysl v Irsku na velice dobré úrovni. Při vánočním požáru v roce 1869 došlo ke zničení mlýna. Továrna byla v následujícím roce opravena a dochovala se v tomto stavu. V areálu je luxusní prodejna s vlněnými výrobky.

Město Killarney

Navečer dojedeme dojedeme do města Killarney. Probíhají zde automobilové závody a město praská ve švech. Všichni na ulici jsou ožralí. V našem šíleném hostelu Paddys Palace http://www.paddyspalace.com/contactus.php není k hnutí. Do pokoje pro 6 lidí ještě přidali  7 matrací na zem a nedá se tu hnout. Šly jsme se najíst do restaurace a koukáme do mapy na co se můžeme jít ve městě podívat. Mapa nám nějak nesedí a pak nám došlo, že koukáme na mapu Kilkenny a jsme v Killarney. Noc v hostelu byla šílená, spalo s námi snad 10 Číňanek a od brzkého rána pořád s něčím šustily. Po půlnoci ještě nějaký chlápek vlítnul do pokoje a počítal nás, jestli tu někdo nespí načerno. Raději vstaneme a jdeme se podívat po městě. Na chodnících leží plno    spících opilců. Není to moc pěkný pohled a bohužel to na nás nedělá dobrý dojem o vzhledu města. Killarney je středně velké město v hrabství Kerry, na jihozápadě Irska a nachází na severovýchodním pobřeží Lough Leane, které je součástí národního parku Killarney. Mě se líbí malé malované domečky. Katedrála Panny Marie mě nijak neoslovila.

Killarney park

Trajektem do městečka Lahinch

Odjíždíme autobusem na trajekt Shannon Ferries z Kilimer a odtud nás odveze trajekt přes řeku Shannon, směr Cliffs of Moher. Za silného větru se plavíme asi 20 minut do rozkošného městečka Lahinch s výhledem na Atlantický oceán. Zajdeme si tady na oběd na čerstvě vylovenou oceánskou  rybičku (fish and chips) Irové si na hranolky kapají ocet.

Cliffs of Moher

Popojedeme jen kousek a už jsme u  Cliffs of Moher. Je bláto a výstup na Cliff of Moher pěkně klouže. Místo je to neuvěřitelné. Byla jsem překvapená, že Moherské útesy jsou vlastně dva naproti sobě majestátně čnící do výšky až 214 metrů. Táhnou se v délce 8 km od Hag’s Head, česky „Hlava čarodějnice“ a druhý útes má na nejvyšším bodě útesů postavenou O’Brien’s Tower.  Útesy z měkké břidlice a pískovce jsou tak nestabilní, že na nich žije jen minimum rostlin a ptáků. Útesy stále  procházejí pobřežní erozí. Vlny stále narazit na úpatí útesů a vlny narušují na jeho základnu, která se postupem času hroutí a pod svou vlastní vahou padá do moře. Z horní části je možné vidět mořské jeskyně. Vítr, déšť a led, to vše přispívá k erozi útesu. Sestup je ještě horší, držím se Janky jako klíště, abych nesjela rovnou z útesu dolů. Zřítilo se tu už dost lidí, nerada bych byla další. Na útesech se v roce 2009 natáčela část filmu Harry Potter a princ dvojí krve.

Cliff of Moher

Jedeme se podívat do oblasti zvané Burren.