Cyklotrasa A1 – Z Radotína do Dobřichovic a zpět

Domů » Všechny destinace » Česká republika » Středočeský kraj » Cyklotrasa A1 – Z Radotína do Dobřichovic a zpět

Nedělní  výlet kolem Berounky

Dnes jsme si přivstaly, bereme kola a vyrážíme po cyklostezce  od Místa u řeky v Radotíně směr  Černošice.

Místo u řeky Radotín

Cyklotrasa A1

Cyklotrasa A1  vede z centra Prahy podél levého břehu Vltavy do Lahovic a následně okolo Berounky do Radotína, Černošic, Dobřichovic, Hlásné Třebáně a na Karlštejn!

Berounka

Nevíme kam dojedeme, ale trasu zpět máme popřípadě zajištěnou vlakem. Uvidíme. Stezka je většinou je asfaltová, z malé části šotolinová. Kolem řeky Berounky je i dost míst, kde se můžete odpočinout, posedět i občerstvit se.  Je poměrně chladno, ale nikde nikdo, jen rybáři na obou stranách řeky. První malou přestávku děláme u splavu v Černošicích, pokračujeme přes Mokropsy, přes červený most do Dobřichovic. U zámku v Dobřichovicích si dáváme snídani, čaj z termosky a domácí buchty. Jen kdyby to sluníčko trochu vykouklo. Je neděle a tak by to chtělo ještě kafíčko, popojdeme jen pár kroků, kde je obchod Sklizeno, tady nám usměvavá prodavačka uvaří kávu, půjčí i deku a podsedáky.

u Berounky – Radotín

Údolí Staré Řeky

Zpět se vracíme z Dobřichovic po druhém břehu, projíždíme chatovou osadou Údolí Staré Řeky v Mokropsích, je to tady všude malebné. Nacházíme se  na území osady, kde je  asi 180 chat. Osada vznikla spojením dvou osad “ Staří Kamarádi “ a “ Stará ŘekaKlub Údolí Staré Řeky „ pravděpodobně v roce 1946. Projíždíme velmi úzkou ulicí, která je pro pěší, cyklisty i auta, takže opatrně! Jedem i kolem sympatické /zavřené/ hospůdky a určitě se sem ještě podíváme a osadu více prozkoumáme.

OSADA STAŘÍ KAMARÁDI

Roku 1931 založili tuto osadu kamarádi Bodlák, Steinman, Červinka, Homola, Čepelák a Pokorný. Později přišli Riegler, Vězeň na Bezdězi, Boháčova parta a další a další. Dnes má osada kolem padesáti členů – sportovců,neboť STAŘÍ KAMARÁDI jsou známými volejbalisty,kuželkáři a tanečníky. Jejich veselé večery v přírodě dovedou vždy přilákat mnoho osadníků z blízkých i vzdálenějších osad.

OSADA STARÁ ŘEKA – KLUB ÚDOLÍ STARÉ ŘEKY

V samé blízkosti Dolních Mokropes se táhnou chaty STARÉ ŘEKY .Prvním průkopníkem byl dr. Kratochvíl, který postavil srub, následován Matouškem, Zelenkou, Krejčím, Strnadem, Olešníkem, Schwaizem, Polárkou, Galeyí atd. Dnes představuje osada STARÁ ŘEKA snad největší osadu vůbec. Sport se stal v této obrovské osadě domovem. Pěstuje se všechno, co se sportem nazývá. Roku 1934 se ustavil klub, který všechno lidské hemžení v osadě usměrňuje. https://www.osadausr.cz/

Mezi Radotínem a Černošicemi,  dle předpokladu, začíná velmi houstnout  provoz. Cyklisté všech věkových kategorií, bruslaři, pejskaři,  pěší a to obousměrně. Je 12. hodina a tak náš parádní výlet končí. Dnes si dopřáváme a tak ještě malý oběd v radotínské Muse. Tady jsme také přišly právě včas,. Zahrádka se zaplnila během pár minut. Já si dala candáta, Sárka indické jídlo a musím říci, že to byla skvělá tečka.