Dovolená na Ibize 2 – stopem na pláž

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Evropa » Španělsko » Baleárské ostrovy » Ibiza » Dovolená na Ibize 2 – stopem na pláž

Bezejmenná pláž mezi skalami

Noční vichr na Ibize nám přifoukl na balkon několik dílů plavek i ručník. Paní, která šla kolem našich dveří a my stály zrovna na chodbě nadšením zavýskla, když po otázce,  zda nemáme její plavky, jsme odvětily, že asi ANO.

Dnes by jsme rády na nějakou pláž. Ibiza má pobřeží přes  210 kilometrů. Pláže pak tvoří délku více jak 18 kilometrů. Těžko říci, které pláže jsou opravdu ty nejkrásnější. Pokud si nevypůjčíte auto /auto v době naší návštěvy stálo cca 110 EUR/den nebo motorku 45EUR/den, můžete na pláže zajet i busem nebo lodí /ale to není taky tak úplně řešení, protože o víkendu bus ani nejel.  Zdá se, že pláže jsou od sebe vždy jen pár kilometrů, ale členitý a kopcovitý terén ostrova je na plánování trochu složitější než by se mohlo zdát. S půjčeným autem nebo motorkou by se daly  najít určitě  mimo vyhlášených pláží i ty menší a malebnější pláže.  My se dnes rozhodly pro stop!

Bezejmenná pláž Ibiza

Máme sbalené plavky, ručník a po dobré snídani jdeme před hotel. Rády by jsme na nějakou  peckovou pláž a tak zkusíme stopovat. Zastaví nám hned první auto. Starší hipík Luis nám dává na vybranou, nejdříve zastaví nedaleko našeho hotelu, kde jsou  nádherné pláže Nova. Je ráno a tak je tady téměř liduprázdno, jsou velké vlny a pláž  i moře vypadají náramně.  Váháme, ale přijímáme lákavější nabídku,  jet na malou vzdálenější  pláž kamsi… /hlavně na tuhle pláž dojdeme pěšky od hotelu za 10 minut/.

Bezejmenná pláž

Proplétáme se mezi  borovicovými háji a obydlenými osadami. Silnice se zužuje a poslední  úsek jedeme kamenitou cestou. Raději vystupujeme a jdeme dolů pěšky, auto i tak má co dělat, aby to zvládlo.

Bezejmenná pláž Ibiza

Luis parkuje a jen pár metrů před ním je malá kamenitá pláž, zaseklá mezi útesy. Nádhera, mimo nás je zde ještě 1 člověk.  Pláž je nudistická, o to je to ještě více  cool! Luis  sem jezdí pravidelně / a i další obyvatelé ostrova/. Dává nám  2 hodiny a pak nás odveze zpět na pláže Nova. No, nemáme my štěstí?

Vstup do vody je trochu náročnější, ale voda a místo jsou parádní. Luis má boty do vody i brýle a šnorchl. Viditelnost je tady prý výborná a je i co pozorovat pod mořskou hladinou.  Vysoko na útesech jsou vidět krásné vily a romantický je i pohled na širé moře. Čas tady utekl rychle a my si to moc užily.

Loučíme se s Luisem, který na ostrově žije už 15 let. Miluje to tady. Pochází z Barcelony.