Horská služba hledá obyčejnou blondýnu – Jeseníky 1

Domů » Všechny destinace » Česká republika » Olomoucký kraj » Horská služba hledá obyčejnou blondýnu – Jeseníky 1

Naplánovaný Silvestr v Jeseníkách máme už dlouho. Je pátek 28.12., když vyrážíme z Prahy. S Klárou máme sraz v sobotu na chatě Barborka v Jeseníkách. První noc spíme u Sábiných rodičů na Moravě. Tady je o nás luxusně postaráno, ráno po snídani jedeme směr Olomouc, dáváme ještě zprávu  Kláře, že sraz dnes platí.

Počasí je hodně mizerné, zima a vlezlo. Máme dobrou náladu a tak zastavujeme na Svatém Kopečku u Olomouce. Další zastávkou je i otevřený hrad Sovinec. Pokračujeme směr Jeseníky, v Karlově Studánce je mlha, chceme vyzkoušet zdejší termál, ale je zde tak narváno, že to vzdáváme. Aspoň si dáme kafíčko a dortík. Karlovu Studánku si necháme cestou zpět.

Od Hvězdy přes Ovčárnu na Barborku

Poslední autobus od Hvězdy, kde zaparkujeme auto, je v 17 hodin. Jezdí tu kyvadlová doprava. Jsme tu o hodinu dříve, tak jedeme dřívějším autobusem. Hvězda je část obce Malá Morávka, je to sedlo s velkým parkovištěm a restaurací nad Karlovou Studánkou (směr Rýmařov). Autobus nás doveze na Ovčárnu (točna) a odtud je to 3,5 km na Praděd po asfaltové silnici.

cesta na Barborku

Ošklivá SMS

V autobuse dostáváme zprávu od Kláry: „Jsem 50°2’5.326N a 17°11’39.134″E holky jsem tady a ztratila jsem se. Vracim se zpatky do Velkych Losin. Přijdu zitra. Nemám mapu ani značku. Je to o hubu! „

Naše otázka:  Tak dobře dojdi a ozvi se kde jsi. Máš čelovku?“

Odpověď: Ne, mám vybitý mobil s mapou – proto je to v prdeli! Ale vím, kam jdu.

Posíláme ji podle souřadnic mapu místa, kde je. K nám to nemá daleko. Klára se nachází u Jeleního hřbetu.

mapa podle souřadnic
sama v horách

Horská služba hledá

Naše nálada je v momentě na bodu mrazu. Cože, nemá ani čelovku, mapu? Tak to je průšvih, říkáme si!. Klára, přeci je zkušená průvodkyně, nechápeme. Míříme směrem na chatu Barborku, jsme u budovy Horské služby a jednohlasně  říkáme, jdeme se zeptat a oznámit, že Klára je někde  sama ztracená v horách.

Horská služba

Venku začíná docela slušný mordor. Je vidět na pár metrů, vysoká vzdušná vlhkost a tma.

Sympatičtí hoši na Horské službě nás zvou dále a ihned rozjíždějí pátrací akci. Ubezpečují nás, že náš postup je správný a že lepší hledat teď než v noci. Předáváme všechny informace, které máme o poloze Kláry. Na požádání ukazujeme její foto v mobilu. Klára se sklenkou vína. Člen horské služby říká kolegům do vysílačky:  „drobná, taková obyčejná blondýna“.

Situace je v tuto chvíli napjatá, ale snažíme se nevyprsknout smíchy.

Za Klárou jede posádka na čtyřkolce. Sedíme v teple na Horské službě, společníka nám dělá černý hafan. Po nějaké době nám přichází další zpráva od Kláry, nechápeme! Prý si dobila nějak telefon přes notebook. Oznamujeme jí, že jí hledá Horská služba. Po celou dobu komunikovala i s dalšími lidmi a tak trochu chaos. Po necelých dvou hodinách nám naštvaná volá, že už je v autě u své příbuzné. Jdeme to nahlásit a akce je odvolaná. Ego je velké a tak dostáváme pěknou sodu. Pak bere do rukou telefon člen Horské služby a Kláře vysvětluje, že naše starost o ni i možnost nebezpečí v horách je vysoká a že není možné cokoliv podceňovat.

Nakonec si říkáme, hlavně, že je v pořádku!

HORSKÁ SLUŽBA

Horská služba Jeseníky provádí a organizuje záchranné akce v horském terénu, poskytuje první pomoc, provádí transport do míst možného příjezdu zdravotnického personálu. Zajišťuje bezpečnost návštěvníků hor. HS Jeseníky je součástí integrovaného záchranného systému regionu, má přímé radiové spojení na dispečink Integrovaného bezpečnostního centra-záchranné služby v Ostravě a na dispečink Letecké záchranné služby Ostrava a Olomouc. HS lze v případě potřeby přivolat pomocí nonstop dispečerského telefonu Horské služby č. 602 666 603,  telefonu Záchranné služby 155 nebo 112.                                                                                                                  HS

Níže uvedená čísla laskavě používejte pouze v případě nouze!
V žádném případě nejsou určeny pro informace o stavu sněhu a podobně.

DISPEČINK  HORSKÉ  SLUŽBY  JESENÍKY:  tel. +420 602 666 603
Horská služba ČR NON STOP: tel. +420 1210

chata Barborka

Chata Barborka

Venku je opravdu nevlídno, není vidět na krok, máme čelovky a míříme na chatu Barborku. Barborka je taková malebná horská retro chata, která leží na jižním úbočí nejvyšší hory Jeseníků Praděd ve výšce 1 400 metrů nad mořem a jedná se o nejstarší chatu v Jeseníkách, kterou lze využít během přechodu hlavního hřebene Hrubého Jeseníku či během letní a nebo zimní dovolené. Součástí chaty je restaurace, fitness centrum, sauna, herna s kulečníkem, TV místnost (klubovna).

svíčková

K večeři dostáváme skvělou svíčkovou a máme chuť oslavit vše. Některé slaví až do ranních hodin, takový malý Silvestr 🙂 Na Barborce budeme celkem 3 noci, včetně Silvestra.