Kefalonie 3 – nejkrásnější pláže

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Evropa » Řecko » Kefalonie » Kefalonie 3 – nejkrásnější pláže

Když nebe čaruje

Druhá dovolenková noc je trochu hororová. Venku fičí, leje. Je dost teplo a tak máme otevřené dveře, komáři si cestu našli i  přes moskytiéru a žerou nás jak o život i když je bijeme hlava nehlava.

Kounopetra

V 7 hodin  vstávám a jdu k moři. Je úplně černo. Sárka ještě marodí a tak zůstává  v posteli. Na pláži jsem sama. Ani uklízeč tu dnes není. Tajemné nebe i vlny budí respekt. Voda je teploučká. Držím se blízko břehu, ach, ach…

ráno, pláž Kounopetra

Po skvělé koupeli se jdu podívat do malinkého přístavu, který je na dohled. Kotví tu rybářské loďky a  jachty. Nebe opravdu čaruje a tak výhledy na všechny strany jsou úchvatné. Na malém mysu za přístavem  spí někdo v dodávce. Místo s výhledem je úžasné.

přístav Kounopetra

Pokračují dále kolem pobřeží až k soukromému resortu na konci světa. Pod resortem je malinká zátoka s pláží, za rezavým plotem romantická houpačka. Chvíli tady sedím a koukám na tu krássu kolem.

Kounopetra

Vracím se zpět, k snídani máme řecký jogurt s medem, ovocem a mandlemi. Vysvitne slunce a tak jdu znova na pláž – Kounopetra beach, vydržím až do dalšího deště.

ráno, pláž Kounopetra

Lixouri

V odpoledních hodinách vyrážíme do řeckého letoviska Lixouri, autem to sem trvá asi 20 minut.  Je správním centrem oblasti severozápadního výběžku Paliki. Lixouri je druhým největším městem na ostrově Kefalonia, leží na protějším břehu proti hlavnímu městu  – Argostoli.  V 50. Letech bylo město /nazývané Pali/ při ničivém zemětřesení, téměř srovnáno se zemí.

Centrem Lixouri je  velké náměstí Plateia Petristi, jsou zde  taverny, restaurace a obchody. V dosahu centra jsou 2 kostely. Je zde přístav pro lodě a jachty a je tady stanice trajektu. Každý den, od rána do půlnoci jezdí každou půlhodinu z Lixuori trajekt do hlavního města Kefalonie – Argostoli. Procházku městem nám opět přeruší déšť, nevadí  jedeme na doporučení  do taverny Spavento.

Lixouri přístav

Taverna Pharos

Jsme na kopci s výhledem. Škoda, že se nedá sedět venku, ale vítr  je příliš velký. Nevadí, jdeme dovnitř do útulné restaurace, kde podávají řeckou  a středomořskou kuchyni, dáváme si řecký salát, lilkové placky a tzaziki, špagety s krevetami. K tomu sklenku dobrého řeckého vína. Obsluha je milá a jídlo moc dobré. Nakonec vysvitne slunko a tak pokračujeme na pláž Variko.

taverna Pharos

Pláž Variko

Parkujeme kousek od pláže. Na koupání to nevypadá, jsou velké vlny a nikde ani živáčka. Variko je  nevelká písečná pláž  s výhledem na hory na protějším břehu. Voda vypadá, že je mělká. Jsou tu k dispozici slunečníky a bar.    Je tu  jachtařský klub a hřiště na plážový volejbal. Nevíme, zda je to počasím, ale tahle pláž asi není pro nás. Mělká voda  bude asi vhodná pro rodiny s dětmi.

pláž Variko, Lixouri

Pláž Palko

Vracíme se směrem na Kounopetru. Ještě se chceme zastavit na pláži Palko. Parkujeme na kopci u jednoho z domů. Setupujeme směrem k moři, na pláž nedojdeme, je takový vichr a začíná se blýskat. Vracíme se zpět do Kounopetry. Pláž Palko máme, ale v seznamu, jen co se umoudří počasí.