Kefalonie 4 – nejkrásnější pláže

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Evropa » Řecko » Kefalonie » Kefalonie 4 – nejkrásnější pláže

Všechny  jsou krásné

Úplný plán i vzhledem k nepředvídatelnému počasí nemáme. Rády by jsme dnes navštívily některé pláže na pobřeží. První, pláž kterou jsme vybrali je pláž Koumaria. Míjíme restauraci Three Umbrellas a stoupáme do kopců. Auto necháme na straně a těšíme se na stádo, které před námi proběhlo a těšíme se, že půjdou kolem. Po několika minutách je jasné, že kozy už jsou dávno fuč a tak se kocháme výhledy.

cesta na pláž Koumaria

Pláž Koumaria

Pokračujeme a odbočujeme na značenou pláž Koumaria. Část cesty je přehrazená kvůli zvířatům, odendáváme plot a zase za sebou zavíráme. Cesta se za chvíli mění v kamenný autodrom. Na vrcholku kopce to vzdáváme. Jdeme kus pěšky, za zatáčkou je vidět budova, ale pláž je hluboko pod námi a tak se vracíme. K pláži by se možná dalo dojet terénním vozem a pak dojít pěšky, ale jaký je terén nad pláží nevíme. Určitě se dá na tuto odlehlou pláž dostat lodí. Pláž  nemá žádnou vybavenost, je přírodní.

pláž Koumaria

Pokračujeme dále a u silnice zastavujeme u taverny Veggera /Megas Limnionas/. Je čas oběda a tak vstupujeme. Sedáme si na terasu s úžasným výhledem. Ochutnáváme rybu, lilkový krém, česnekový chléb, pečené papriky, mandlový koláč a ledovou kávu – jídlo je opravdu skvělé! Kdyby byl večer, tak tady snad zůstaneme, některé dny tady hraje i živá hudba, oh!

Taverna Veggera

Pláž Kamini

Počasí je krásné a tak zastavujeme ve vesnici Ventourata, kde zaparkujeme auto a vydáváme se pěšky za dalším dobrodružstvím – na pláž Kamini /KAMINI BEACH VENTOURATA CEFALONIA/. Začátek cesty vede nádhernou přírodou, po asi 1 km začíná být cesta hodně divoká. Celé údolí, kterým se asi před nedávnem prohnala voda, je vykotlaná kamenná řeka, místy chybí cesta a tak sestupujeme po kamenech do koryta. Nikde ani živáčka. Je dobře, že máme pevné boty. Slunce začíná být docela výživné a tak už se těšíme až spatříme moře. Do průzračné vody se těšíme. Pláž je kamenitá a voda skvělá. Není tu žádné zázemí, nikde nikdo a my si koupání opravdu užíváme. Cesta tam a zpět i s vykoupáním trvala 2 hodiny.

pláž Kamini
pláž Kamin

Pláž Foki

Do letoviska Fiscardo, na známou pláž Foki, přijíždíme téměř za deště a tak se jen rychle vykoupeme a jedeme dál.. Foki je malá oblázková pláž v zátoce se skalnatými útesy na obou koncích,  chráněná zalesněnými kopci. Proti slunci chrání stín z olivovníků na pláži. Je zde parkoviště, restaurace, toalety.

pláž Foki

Fiscardo

Jen pár minut od pláže se nachází nejsevernější přístav Kefalonie, Fiscardo. Tady kotví výletní lodě z okolních ostrovů. Rybářské městečko s kouzelnými uličkami může být příjemným zpestřením výletů po ostrově Kefalonia. Je tu množství taveren a kaváren, obchůdky s uměleckým zbožím i oblečením. Navštívit můžete archeologickou mikrolokalitu – pozůstatky pohřebiště,  je zde maják a raně středověký kostel.

Přečkáme tady dešťovou přeháňku a pak už pokračujeme na další pláž.

Pláž Emplisi

Jsme na malé pláži vklíněné mezi skalisky a  skryté pod olivovníky. Voda je průzračná, je tu malé parkoviště, stánek s občerstvením a toalety. Pláž je složená z bílých oblých kamenů. Místo je oblíbené na koupání, šnorchlování a relax. Nejsou tady služby, jako půjčování lehátek a slunečníků.  Vstup do vody je  rychlý a voda je báječná.

pláž Emplisi

Pláž Kimilia

Pokračujeme dále po pobřeží a odbočujeme na Kamilia beach.  Parkujeme téměř u lesa. Odtud se desetiminutovou procházkou vydáváme po značené stezce mezi cypřiši a olivovníky. Potkáváme několik jedinců, přicházíme na vyvýšeninu, kde jsou zavěšené houpací sítě, odtud už je vidět skalnaté pobřeží a pláž. Sestupujeme na pláž, voda je průzračná a celé místo je romantické. Není tu mimo přírody a krásných výhledů žádné zázemí, o to je místo krásnější. Noříme se do tyrkysové vody, tady  je ráj pro šnorchlaře, jen je nutné dávat pozor na případné proudy.  Slunce už začíná padat na hladinu a tak se rychle vracíme k autu a zkusíme stihnout ještě jednu pláž.

pláž Kimilia

Pláž Alaties

Objevujeme malinkou oblázkovou pláž skrytou mezi strmými skalami. Na pláž se sejde po kamenných schodech. Opět nádherná voda a úžasná pláž. Slunce zapadá a po dnešním dni už nemáme sílu jít se rychle vykoupat. Jdeme do restaurace Alati  nad pláží, odkud je možné pozorovat nejen západ slunce, ale i pláž. Restaurace je téměř plná a další přicházejí. Nakonec i my dostáváme místo a dáváme si skvělou večeři.

pláž Alaties

Pláž Alaties je 15 minut jízdy od přístavu Fiscardo a 45 km od Argostoli. Svůj název získala podle řeckého slova pro sůl – alati. Místní obyvatelé po staletí sbírali přirozeně se tvořící mořskou sůl, která se shromažďuje ve skalních jezírkách na poloostrově napravo od pláže.

Do našeho ubytování se vracíme pozdě večer.