Kefalonie 2 – nejkrásnejší pláže

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Evropa » Řecko » Kefalonie » Kefalonie 2 – nejkrásnejší pláže

Pláže  Kounopetra, Mania, Vatsa, Lagadakia

Tak to nám ta dovolená pěkně začíná, Sárka je nemocná se zánětem dutin, v noci fičelo a na obloze je zamračeno. Nevzdávám to a jdu na východ slunce na naši pláž. Jsme na venkově. Je asi dobře, že máme ode dneška půjčené auto, protože i na nákup nebo do večerní restaurace je to tady všude dost z ruky. Po silnici je to k pláži asi 7 minut chůze, pod velkými rákosy se schovávají ovce a zdraví mě pěkně hlubokým bée..

Pláž Kounopetra, Mania

Scházím k restauraci Meltemi, která je nad pláží. Restaurace má otevřeno od 12 do 20 hodin. Nikde nikdo, až na chlapíka, co čistí lehátka od písku a uklízí část pláže pod restaurací. Bambusové slunečníky a lehátka jsou zpoplatněné. Za 2 lehátka 7 EUR.V restauraci jsou toalety, převlékárna je nad pláží. Pokud si nepronajmete lehátka, je dobré si vzít na pláž něco na stínění, sluníčko je tady dost intenzivní a  není se kam před ním schovat.

pláž Kounopetra

Voda je teploučká, dokonce i to sluníčko se malinko ukáže. Po nočním dešti je na začátku pláže dost chaluh, ale dále je voda i pláž čistá. Jdu až ke skaliskám, které pláž lemují. Pláže s načervenalým pískem sluší světle nazelenalým skalám. Na některých místech jsou spadané kameny, které jen v některých místech jsou u vstupu do vody. Pláž se táhne dost daleko a i když rozdělena přístupem asi na dvě části /Kounopetra, Mania/, dá se projít celá. Po nočním dešti to dost klouže a zabořím se do řeckého zázraku – mazlavého zeleného  jílu.  Příjemná pláž se nachází na jižním cípu poloostrova Paliki.

Vracím se zpět do našeho ubytování, dnes máme objednanou snídani v našem ubytování a tak už se moc těším.

Půjčení auta Řecko

Auto jsme si přes internet zařídily již z České republiky. Při našem pobytu 11 dní, jsme si auto zapůjčily na 7 dní. Kolem 9 hodiny nám dle domluvy auto předaly přímo v našem ubytování. Vybraly jsme si na doporučení autopůjčovnu Mercury. Trochu jsme váhaly s pojištěním, ale nakonec jsme zvolily dražší variantu. Druhý řidič byl zdarma.  Auta jsou na výběr z různých kategorií. My  si vybrali variantu C – Peugeot 301. Při 2 lidech by stačil i levnější a menší model auta.  Poplatek jsme zaplatily na místě kartou a nemusely jsme platit ani depozit, který měl být 200 EUR. Nafotily jsme si auto i tachometr, vše proběhlo rychle. Někteří další turisté při půjčování na místě měli problém, že nebyla auta k dispozici hned. S autem jsme byly moc spokojené.

Sárka jde ještě marodit do postele a já si užívám ještě na pláži do chvíle než začne pršet. Přidává se bouřka a tak  odpočíváme. Kolem 17. hodiny jedeme nakoupit zásoby a vodu do supermarketu. Vyrážíme na malý výlet.

okolí Kounopetra

Restaurace Captain Nikolas family tavern

Jedná se o rodinnou tavernu, kde nabízejí ručně vyráběná jídla vařená s láskou a péčí. Krásná taverna s výhledem na moře a příjemným personálem. Některé ingredience jsou z jejich zeleninové zahrady, kterou můžete navštívit.

Captain Nikolas, rodinná taverna

Je odtud překrásný výhled /dnes zatažený/ na moře. Jídlo je moc dobré. Restaurace se nachází blízko pláže Vatsa. Otevřeno: Denně od 12.4. – 30.10. – od rána do pozdních nočních hodin. V zimě je otevřeno každou sobotu večer a neděli v poledne. Adresa: Vatsa, Lixouri, Kefalonia, Greece

Pláž Vatsa

Po velmi dobrém jídle sjíždíme autem na pláž Vatsa. Je po dešti a tak jsme tu téměř samy. Vcházíme do takové hippie vesničky s písečnou pláží. Je tu hodně chaluh, ale to bude kvůli mizernému počasí, myslíme si. Je to tu moc pěkné. Je tu restaurace, lehátka a slunečníky k dispozici.

pláž Vatsa

Koupat se v tom vichru moc nedá, tak sestupujeme k malému převoznímu molu, které je hned vedle pláže.  Taháním za řetěz se dává dřevěné molo do pohybu a za chvíli jsme na druhé straně. Otevírá se nám krásný výhled do krajiny s mořem, útesy i majákem. Jsou tu pěkné vyhlídky i příjemná cesta kolem pobřeží /když teda zrovna nefičí jako dnes/. Nás však láká ten maják na konci a tak se vracíme na parkoviště a vyrážíme.

procházka z pláže Vatsa s výhledem na maják Gerogompo

Maják Gero Gombos

Cíl dáváme do navigace. Jedeme skoro měsíční krajinou za námi se mraky sráží s horami. Ze silnice mezi městečky Chavriata a Havdata se musí odbočit na vedlejší silnici vedoucí k pobřeží. U vesnice Chavriata je však silnice zčásti uzavřená. Místní na nás mávají ať se otočíme. Nechápeme, ale za chvíli jsme u kostela, tady se sesunula půda po deštích, jsou tu bagry a dál nemůžeme. Navigace nás vede oklikou až na dlouhou asfaltovou cestu. Maják už je vidět v dáli na kopci. Přijíždíme až skoro k majáku.

Míjíme několik ohrazených pastvin pro ovce a kozy a na otočišti nedaleko vstupní brány k majáku /je zavřená/ se nachází velká skupina roztomilých barevných včelích úlů. Nebe se zatahuje a vypadá dost hrozivě,  výhledy jsou ovšem famózní. Západ se asi nekoná a my ještě rychle pospícháme k nedaleké pláži Lagkadakla.

Pláž Lagadakia

K pláži přijíždíme skoro už za tmy. Jsme v malé útulné zátoce obklopené útesy. Jsou tu dva opozdilci, kteří se koupou a tak se rychle převlékám a jdu si také zaplavat. Pláž je z bílých oblázků smíchaných s pískem. Voda je nádherně čistá a asi tady je ráj pro potápěče. Kousek od pláže je jeskyně.

Autem se dostanete až k pláži, je tu malé parkoviště. Je zde toaleta i sprcha,  převlékárna a občerstvení, které jsme nestihly navštívit.   Pláž  Lagadakia se nachází v jihozápadní části poloostrova Paliki,  těsně pod majákem Gero Gombos. Podle legendy se na těchto místech nacházel Odysseův palác.

Cesta zpět do Kounopetry je dost dramatická, kvůli sesuvu půdy nás to vede obklikami, jsme v olivových hájích, nikde ani živáčka. Jedeme přes Paraddeisos, Agios Vasilios, přes Lixouri a konečně naše obytování Vitoratos.

Začíná pršet, jsme rády, že jsme doma, ale dnešní výlet byl moc pěkný.